Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2009 09:04 - ДВЕ БОНБОНЧЕТА
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 814 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 14.02.2009 19:26


ДВЕ БОНБОНЧЕТА

Проклетите пари.
Звънят навсякъде наоколо.
Сякаш в зала за хазарт
се е превърнала Земята.

И моето дете ми сочи с пръстче
лъскава витрина.
/Тук всичките витрини
са вече лъскави./

Отдавна своите джобове
искам да закърпя
с перото на писалката
си счупена

и все не мога.

И не защото от наивност
писеца стискам
за да може
кръвта от пръстите ми знаещи
да пише честни стихове,

а защото...

И винаги дотука стигам
с оправданията.

По тази дълга
и хазартна улица
вървим
с четирите години
на дъщеря ми
и не броим
сезоните.

А малкото и пръстче
сочи витрините
и те звънтят
с "Честита Коледа!"

И аз звъня
от отчаяние.
И оправдания.

И гледам
лъскавия бог на златото,
озъбен в пломбите
на Дядо Коледа

и се опитвам
да се върна
някъде
във своите спомени,
когато четиригодишен
исках влакчето
от някаква витрина.

Хитруват моите спомени.
Както скъсания джоб
на моя татко.

Боли от оправдания.

Проклетите пари.

Като касичка
звъни от спомени
главата ми.

И ме боли от знания.

А капещата кръв
от скритите ми пръсти
дали ще залепи
джобовете накъсани?

Кого да питам
по тази дълга
и хазартна улица,
тъй лъскава от лед
и отчаяние?

"Ей, тате,
недей тъгува,
че нямаме с какво
да купим куклата.
Имам две бонбончета
във джоба. Ето вземи си.
Те разсмиват."

Най-честните очи
ме гледат с топъл укор
и се смеят.

Бонбонът
се топи в устата ми
и плача
сигурно от щастие.

Сълзите ми топят леда
по лъскавата
и хазартна улица

и ледената
буца в гърлото.

А преди малко бях готов
писалката във джоба
да превърна в нож,
със който да изкъртя
златото
от зъбите на Дядо Коледа.

"Хей, тате,
нали ще нарисуваме
най-хубавата кукла?"

На тоз въпрос
знам отговора.

С две панделки
като бонбончета.

1995 г.




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. palisandar - В разписанието си прегазил ав...
10.02.2009 12:58
В разписанието си
прегазил автобус
скрити
сандалите
на Фортуна.
цитирай
2. анонимен - Фортуна
10.02.2009 14:03
с присъщите си такъми
извън разписанието на впряг.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2079418
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930