Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2009 08:59 - ЗА СЛЯПАТА И ЗА ПИЯНАТА НЕДЕЛЯ
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 6161 Коментари: 27 Гласове:
1

Последна промяна: 23.03.2009 18:47


ЗА СЛЯПАТА И ЗА ПИЯНАТА НЕДЕЛЯ


     Ама, направо не мога да гледам, така се напих. И беше в неделя. На другия ден – малий... Жесток махмурлук, главоболие световно, телоболие тоже, тежест всеяческая. И въх!... Ми ха, честито! - викат ми - Дойде ти сляпата неделя! Легнала до мен, сляпата неделя ми се хили най-доволно, помръдва с ханш и върти едни мили, с поразмазан грим очи, дето хич не изглеждат на слепи, ами са си направо едни карагьозчийски комбали. Ама, моля ви се, викам им, тя неделята си беше просто една пияна неделя. Съгласил съм се в повече, отколкото ми се иска да изпълня сега. А не, казват ми, ти беше пиян, тя неделята си е сляпа, и ние тая неделя я броим за "сляпата неделя", да не си се напивал. Ми аз, викам им, не искам, таковата, тази неделя да я броим за сляпа, - нека я броим за пияна. Ааа… Няма такива работи, викат ми, - такава "пияна неделя" във фразеологизма няма, има "сляпата неделя", щеш не щеш ще те... И ме...

    Затова, моля ви, простете ми, че така някак си, аз сляпата неделя я... Иронизирам. 
   То даже се оказа впоследствие че и работа никаква не похваща, щото името и такова било "не деля" (не правя). Още се оказа, че тази “сляпата неделя” пие повече от мене и даже се напива повече от мен, и си е просто една Пияна Неделя. И
ми спря на мен пиенето. Щото, то не можело хем и аз, хем и тя. И цигарите така,  тя - да, аз - не. Колко неща ми спря още Пияната Неделя. Направо тока ми спря. Колко време в мрак живях, вече не помня. 
    Заради една пияна неделя, дето ми я пробутаха за сляпа.
    И все още не мога да доумея, защо българският фразеологизъм така възпява сляпата неделя.

 



Тагове:   ток,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. eleonoraknyazheva - Не помня чия беше,
22.03.2009 09:57
но си спомних следната сентенция : "Любовта е светлина, а бракът е сметката за тази светлина."
Е, понеже е неделя (не сляпа!), с риск да се напием от сутринта (в моя случай с кафе и чай от мащерка), но, да пием за онези мъже и жени, на които сърце и джоб са им широки, та сметката за светлината я плащат с кеф!
;)))
цитирай
2. veselinvalev - Така е - и от любовта някой трябва да ...
22.03.2009 10:16
Така е - и от любовта някой трябва да печели. И на него сметки да плащаме. А той най-често е посредник. Между стоката и потребителя. Колко много любовни писма в пощенската кутия - все сметки за плащане. Романтика. И сълзи романтични... Особено напролет.
цитирай
3. palisandar - Сляпа, сляпа, ама НЕделя, извин...
22.03.2009 10:41
Сляпа, сляпа, ама НЕделя, извинете. Далечно или не толкова междучасие. Така де, простете, запразнено, то и замъглено. И некак си поотпуснато, неосторожно. И като регулировчик нема и свет във фар никакъв, и хайде, недовидено или примижало. Недоделено, неделно пред понеделнишко перманентно. )))
цитирай
4. diletant - Знаеш ли, приятелю жаркий, откъде ...
22.03.2009 11:05
Знаеш ли, приятелю жаркий, откъде идва етимологията на словосъчетанието „Сляпата неделя” ? Много малко хора знаят. Сега ще ти разкажа една стара, стара история:


Един ден хроничният женски запек така здраво „стегнал” Неделята, че близо два часа стенела болезнено в „седмичната” тоалетна, но всички напъни били напразни.... На Понеделника също страшно му се доходило до тоалетната, притропвал нетърпеливо пред вратата, слушайки пъшканията отвътре. След близо половинчасово стягане на мускулатурата, не издържал и загасил лампата на тоалетната, надявайки се със светлинния „знак” да подкани Неделята да излезе по-бързо. В този миг нужникът бил огласен от зловещ писък.
– Какво стана? – уплашено попитал Понеделникът и бързо светнал отново.
– Ох, слава Богу, ти ли загаси! Помислих, че от напъване очите ми са изпадали и съм ослепяла… - промълвила със сетни сили отвътре Неделята….
От този ден дните от седмицата не пропускали да се шегуват с тази случка и започнали майтапчийски да я наричат Сляпата Неделя (без Срядата, от женска солидарност)…
цитирай
5. veselinvalev - diletant,
22.03.2009 11:12
Ами ти, приятелю жаркий, защо не ми я разказа тая история по-рано, - още навремето, като разбра, че "Сляпата Неделя" ще и на мен да ми угаси лампата. Та да не сядам да пия с нея. А?
цитирай
6. diletant - Ами питай ме, друже, нали знаеш, че ...
22.03.2009 11:28
Ами питай ме, друже, нали знаеш, че съм стар "етимолог". В тоз живот питане му е майката. Знаеш вица: Мъж среща добре изглеждаща жена и й задава въпроса: "Извинете, госпожо, може ли да Ви попитам....." Преди още да довърши жената му отговаря: "Питайте , господине, питайте. Вчера един човек с питане, "оправи" на моя мъж жена му..." :):):)
цитирай
7. veselinvalev - diletant,
22.03.2009 11:34
Ех как му е лесно на тоя, дето е мигал с крушка на неделята заседнала в отходността. diletant му е никнейма. Иначе по паспорт е понеделник. И оправя всичко наред. Само трябва да го попиташ. Дали ще ми приеме заявлението да завеждам службата му по вписвания. Все пак ми е приятел, а аз си търся работа.
цитирай
8. eleonoraknyazheva - Хахахахахах:)))
22.03.2009 12:02
А Понеделник се казва, щото все ходи по(дир) неделята, нали? Значи който ходи по теб, ще ти гаси лампата. ;)
цитирай
9. diletant - до eleonoraknyazheva
22.03.2009 12:19
Браво, Княжна, бързо нагази в "етимологичните" води - точно оттам е названието на Понеделника. А на Вторника - от втори по ред никнейм (след Понеделника), с характерната за българския език елизия на "нейм" - за езикова икономия....
цитирай
10. krotalka - Някой го беше казал,
22.03.2009 12:37
човек и добре да живее, се жени...
цитирай
11. eleonoraknyazheva - @ diletant
22.03.2009 12:40
Ми, и ний сми лингфисти, джанъм. ;) Етимулогиътъ ний фторъ природъ. ;) Убачи тва икуномийти ни ги тачим, ъхъ...;)
цитирай
12. diletant - дo veselinvalev
22.03.2009 13:40
Не мяза тебе, друже, такава тегоба административная, туй е деятелност мученическа. Теб требе служба по-лична и отговорна: мисля, че ще ти приляга не да писуваш жеающите, а да ги проверяваш - тали са сгодни за критериалността ни високая...
цитирай
13. veselinvalev - diletant,
22.03.2009 13:46
Ех, как е пък въздобре, високая критерийнуст за чиляку да имеют. Стопля му сърдциту дружеское и гу кара да съ възтуптявъ възсилно и възгромче дажи.
цитирай
14. tili - Каквито и пируети да правите-
22.03.2009 14:29
лингвистически и етимологически- неопровержим факт е, че след Сляпата неделя идва Чисти понеделник и рано, още по тъмно, старите влизат, светкат лампата и викат: Е, хайде,деца, честито! Това е - пито-платено.Останалото е следствие на безотговорно отношение към алкохола.
цитирай
15. veselinvalev - krotalka,
22.03.2009 14:31
Да, човек и добре да живее, един ден се оказва, че е ослепял в Неделя. А тя била и пияна на всичкото отгоре таз Неделя. И алкохолът бил менте. Оттам и ослепяването. Извод - внимавайте с ментето, ей.
цитирай
16. veselinvalev - до tili
22.03.2009 14:36
Затова спрях злоупотреба всеяческая с алкохоли. Само по мъничко и много рядко. И много качествено. Останалото е прясно мляко, чай и айрян. И кафе бази керет.
цитирай
17. tili - Тъй,тъй,
22.03.2009 14:51
както казваше бай Дечко Узунов. Поздрави, драги ми колега от мен и Jack Daniels! ;–))
цитирай
18. veselinvalev - за tili
22.03.2009 15:04
Бай Дечко Узунов и от Франк Лойд Райт да ти прати поздрав - все ще е истина.
А пък ето какво е казал Франк Лойд Райт :
„Телевизията е дъвка за очите.“
„Бизнесът е като карането на колело. Или продължаваш да се движиш, или падаш.“
цитирай
19. diletant - до tili
22.03.2009 15:28
Благодарност, tili, за лекцията краткая, но не знам ради що мене се чини, че си изпаднала в заблуждение человеческое - Понеделникот Чистий е от календарот черковнословенский и етот праздник совершенно другий. После Неделя Сляпая дохождает не Понеделник Чистий, а Понеделник Песий, който е от календарот народний, собрал на лета многая мудрост добротворческая народная. На денот тозий речено е да се люлеят собаките ритуалное, за да не дохожда болестта бяс от кучето у человяка. Тъй драгая, tili, се сохраняет традицията болгарская. Не хвърляй всуе срещу нами, обвинения алкохолические, ради щото правдата видно е, че не ние, а твоя милост е изпаднала во заблуждение после водка и сельодка снощная....
цитирай
20. tili - Не близвам,не кусвам.
22.03.2009 17:16
Само бяло винце,чадо! А за пъсий понеделник си прав.
цитирай
21. eleonoraknyazheva - Финална пледоария:
22.03.2009 17:54
Сляпата и пияната неделя не са едно и също лице, дами и господа. По тази причина моля да бъдат прекратени всякакви инсинуации с цел да бъде опетнено името на моята клиентка, като всякакво съвпадение с други лица, забелязани в порочни (алкохолни) връзки, бъде сметнато за случайно и нямащо касателство към настоящото дело. Моля клиентката ми (Сляпата неделя), да бъде призната за невинна, предвид липсата на неоспорими доказателства от страна на ищеца.
С уважение:
адв. Княжева
;))))
цитирай
22. palisandar - О П Р Е Д Е Л Е Н И Е 000 + 0+0 / 22. ...
22.03.2009 19:14

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

000 + 0+0 / 22. 30. 9002
Екс ан Прованс

Мотивиран от склонност и наклонност към самосезиране, с основателно предположимо дезориентиране , съдът, в състав единствен,

О П Р Е Д Е Л И :

1. Защитата немедленно да конкретизира за Сляпата или Пияната пледира.
2. Обвинение в самоиронизиране, чрез иронизиране на трето лице/а на публично, необективирано в три измерения място, в този процес, като незаявено и неподдържано, не се разглежда.
3. При надлежно отграничаване на обвинение от пояснение и екзистенциално самоподопитване предоставя се на адв. Княжева, при доказан мандат и в срок до 127 мин., начиная от уведомление чрез прочит, да организира защитата на клиентката си.

До изпълнение на горното съдът се самораззпуска неделно до пост неделно.


Съдия Екс ан Прованс.
п/ не се чете и на светло.
цитирай
23. eleonoraknyazheva - П.С.
22.03.2009 19:29
Моля към гореподписаната декларация да се добави постингът на г-н Вълев, в качеството му на доброволно направени самопризнания. Особено държа да акцентирам върху следните изявления на ищеца : " Веднъж се напих, ама направо не мога да гледам, така се напих. И беше в неделя. На другия ден – малий... Жесток махмурлук, главоболие световно, телоболие тоже, тежест всяческая."
"Ама, моля ви се, викам им, тя неделята си беше просто една пияна неделя. Съгласил съм се в повече, отколкото ми се иска да изпълня сега."
" Още се оказа, че тази “сляпата неделя” пие повече от мене и даже се напива повече от мен, и си е просто една Пияна Неделя. И ми спря на мен пиенето. Щото, то не можело хем и аз, хем и тя. Колко неща ми спря още Пияната Неделя. Направо тока ми спря. Колко време в мрак живях, вече не помня.
Заради една пияна неделя, дето ми я пробутаха за сляпа."
С уважение : Е.Княжева
;)
цитирай
24. veselinvalev - ДО МНОГОПОЧИТАЕМИЯ СЪД И ОТВЕТНИТЕ СТРАНИ
23.03.2009 09:04
ДО МНОГОПОЧИТАЕМИЯ СЪД И ОТВЕТНИТЕ СТРАНИ

Самопризнания потвърдени. Моля за извънсъдебно споразумение.
Подпис: ПИЯНИЯ В НЕДЕЛЯ
цитирай
25. eleonoraknyazheva - Приема се.;)
23.03.2009 18:27
А въпросното споразумение
да бъде сетне
полято
в прилично
заведение.
цитирай
26. palisandar - Резолюция
23.03.2009 21:51
Споразумението на страните - одобрено. Поливането - насърчено. Действие във време и място - тутакси и немедленно. Обжалване изключено.

Съдия Екс ан Прованс.
/п/ чете се и под Ламанш


цитирай
27. kass - ехаааа,
12.04.2009 12:46
че весело разказче, само дето не разбрах каква е разликата между това да си пиян или сляп от любов та да кажеш "Да" пред олтара. И в двата случая си в неравностойно положение. Най-добре не го преживявай толкова зле, че си сглупил всички го правим.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2078956
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930