Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2010 09:19 - ТЯ
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 17820 Коментари: 48 Гласове:
40

Последна промяна: 29.04.2010 09:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                       О т в ъ н                               вали   т и ш и н а.                           Зад                стъклото                         тя                       съзерцава                        мълчанието             в пороя,                       отместена       някъде назад,                       в                                   спомени,                       в                 чаши препълнени                          с                               д ъ ж д,                              със                    себе си,                          в                            пръски                            от                     цветове,                                   в              порцелан                                              нарисуван                                    по        д е т с к и,                                с         нeразмити                             от  дъжд цветове,                           с     изящни  ушета                          от    порцеланови                          д  р ъ ж  ч и  ц  и                          т я     с  л  у  ш а                             к а к  в а л и                                тишина                             .                             .                             .                            ти                            ши                            на                             .                             .                             .                           как                          вали.

_______________________________
Горната творбата възникна като коментар към "Звуци" на palisandar, с чието любезно съгласие е появата и на илюстрацията по-долу.


image
 



Тагове:   порцелан,


Гласувай:
40



Спечели и ти от своя блог!
1. eien - Веско, ако в дуализма на ТЯ и ТОЙ има хармония,
27.04.2010 09:27
постигнали сте я двамата с палисандър. Прекрасни сте!
цитирай
2. veselinvalev - eien
27.04.2010 09:41
eien написа:
Веско, ако в дуализма на ТЯ и ТОЙ има хармония, постигнали сте я двамата с палисандър. Прекрасни сте!


Благодаря, eien. Мисля, че смисълът на блоговото общуване е намирането на точно тази хармония. В дуализма на любознанието ни.
цитирай
3. veninski - Аплодисменти, Веско!!! По...
27.04.2010 10:30
Аплодисменти, Веско!!!

Поздрав от Родопите!
http://vbox7.com/play:928cf6c7
цитирай
4. ckarlet - Много красив стих, Veselinvalev! ...
27.04.2010 11:57
Много красив стих, Veselinvalev! Оригинално изразяване на тихи стъпки към сърцето!!!
Хубав ден желая!
цитирай
5. queerfish - Eеeee страхотно! Не бих могла по...
27.04.2010 12:33
Eеeee страхотно! Не бих могла повече да коментирам!
цитирай
6. phoenix2000 - Найс
27.04.2010 12:54
а!
цитирай
7. tili - Благодаря, Веско!
27.04.2010 12:58
Не зная как се коментира това! Просто е причина да съм все още тук. Това преплитане на идеи, чувства и образи води понякога до такива естетически шедьоври. Включвам и великолепния клип!!!
Благодаря на теб и на palisandar, щастие е, че ви познавам!!! ;-)))
цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Веско,
27.04.2010 13:11
ти си като един Аполинер! Поздрав!
цитирай
9. анонимен - Кой как си го направи
27.04.2010 13:43
Прекрасно е да се къпеш в дужда.
а при нас пак сняг заваля . . .
Просто съдба .
Поздрав за стиха ! )))
цитирай
10. coffeen - звън отвън
27.04.2010 14:18
звуци, които можеш да чуеш, докато четеш само - виждаш и докосваш, помирисваш. думи, които просто те раздвижват на физическо ниво, емоционалното настрани оставям. това почти не може да се коментира, и прекалено 'наживо' е усещането, което прави.
цитирай
11. olimpiq - Разкошен постинг от вън и от вътре, ...
27.04.2010 16:53
Разкошен постинг от вън и от вътре,благодаря за което...
цитирай
12. elineli - Прекрасници!
27.04.2010 16:59
Веско и думички и графика...невъзможни за коментиране.Не бих се уморила да аплодирам! :)
цитирай
13. lubara - Поздрави, veselinvalev !
27.04.2010 17:40
E, това е красотата на мислите при един човек, който улавя безшумните думи на благодарност от своето усещане за ситост.
цитирай
14. mamas - Как вали тишината?
27.04.2010 18:57
Като лека лятна роса...
Капките бисерни
галят душата
и без(д)умно
нашепват
любовни
слова...
цитирай
15. erato7 - Поздравления!!!:)))
27.04.2010 19:10
Поздравления!!!:)))
цитирай
16. mimayordanova - Прекрасен стих! Отвън вали тишина. ...
27.04.2010 21:39
Прекрасен стих! Отвън вали тишина...И напоява отвътре душата със пустуш... Какво безвремие...
цитирай
17. анонимен - :)))
27.04.2010 22:11
Брилянтно изпълнение и идея!
цитирай
18. giorodafa - То
28.04.2010 05:06
Тя и той в тишина са обвили!
Непреживени любови и скърби,
всеки сам вглъбен странно във себе си!
А за мен никой няма да скърби,
и да съм тук и да ме няма едно е!
Нито бащина обич ще сетя,
нито пък майчина ласка!
Тя и той-просто заети са
тишината да слушат в захлас!
Как живея какви интереси,
ме вълнуват през дългите нощи
и писмата към тях безадресни
са загубени в моите пощи!
Тя и той все мълчат самовлюбено,
а пък аз и душата ми страда,
че сме той и тя а и то,
но пък никога ние в тази сграда!
Дето от благоприличие,
някой нарекъл е дом!
Но пък повече му прилича,
да е къща в Гомор и Содом!

Жоро Дафа-28.04.2010
Като продължени на Звуци от Палисандър
и Тя на Веселин Вълев с Тяхно Позволение ;)
цитирай
19. eien - Веско, благодаря за коментара
28.04.2010 05:56
Наистина е така - това е смисълът на блоговото общуване!
Заради такива блогери като вас с палисандър, съм все още тук.
По правилата на живота, всеки който буди страх, не може да е свободен от страх.
И всеки, който буди любов и нежност, не може да бъде освободен от тях.
цитирай
20. veselinvalev - veninski
28.04.2010 22:00
veninski написа:
Аплодисменти, Веско!!!

Поздрав от Родопите!
http://vbox7.com/play:928cf6c7


Благодаря ти, Васко! Тези родопски гайди.. Наистина българската народна музика е мистерия. Една от най-големите мистерии. Тая българската музика, Васко, да знаеш, е от хилядолетия. И как само се отличава звученето на родопската гайда от тракийската гайда, а границите понякога са просто две села едно до друго. Пълна мистерия...
цитирай
21. veselinvalev - ckarlet
28.04.2010 22:30
ckarlet написа:
Много красив стих, Veselinvalev! Оригинално изразяване на тихи стъпки към сърцето!!!
Хубав ден желая!


Благодаря, ckarlet. Истината е, че се опитах "да нарисувам" ухо. (И защо ли всъщност?). Ама то, нали знаеш, едно е да опиташ, а пък съвсем друго да направиш. Пък то трето и четвърто излязло. Но пък, най-важното всъщност е, че на теб ти е харесало. Благодаря за поздравите.
цитирай
22. veselinvalev - queerfish
28.04.2010 22:39
queerfish написа:
Eеeee страхотно! Не бих могла повече да коментирам!


Благодаря, queerfish.
цитирай
23. veselinvalev - phoenix2000
28.04.2010 22:58
phoenix2000 написа:
Найс а!

То бая се позатопли вече, та може само айс... крем. Да речем. А? Сиреч сладолед. Уха!
цитирай
24. veselinvalev - tili
28.04.2010 23:46
tili написа:
Не зная как се коментира това! Просто е причина да съм все още тук. Това преплитане на идеи, чувства и образи води понякога до такива естетически шедьоври. Включвам и великолепния клип!!!
Благодаря на теб и на palisandar, щастие е, че ви познавам!!! ;-)))


Е, аз пък сега как да коментирам. Нещо несериозно би трябвало да кажа. А бе, в този живот има и хубави неща. Даже и хубави думи между нещата. С които си намигат. ;-))). Обаче по твоята художествено-изобразително-графична част се поизложих, Лили. Ухото ми не е хептен ухо, май? ;-))). И май по-добре да бях си замълчал какво всъщност съм целял да графиджосам... Ама нали и замълчаването не ми е много амплоа... Да намигнем пак. ;-)))
цитирай
25. veselinvalev - slavimirgenchev1953
29.04.2010 00:38
slavimirgenchev1953 написа:
Веско, ти си като един Аполинер! Поздрав!

Ехе, Слави, с тоз Аполинер ме хвърли, не в оркестъра, ами направо в бахчисарайския фонтан, щото, Аполинерде Ямбол, нерде Стамбул. Той Гийом е Аполинерът на поезията, световноизвестен натурализиран французин от майка полякиня и баща "неизвестен", но предполагаем италиански офицер от швейцарски произход. А пък аз съм си световно неизвестен селянин от Веселиново, и майка ми и баща ми са си пенсионирани промишлени работници от съвсем селски български произход. Даже още са ми живи и здрави. Както и да е, да прекъсна с генеалогиите.
Та нашият приятел Любара ми "тресна" миналата пролет Жак Превер, ама аз взех, че го пародирах. Ако се ориентираш някъде из коментарите тук, може да видиш, колко всъщност съм несериозен откъм Аполинери и Превери (да ме прощават гениите на поезията заради волнодумието ми):
http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2009/03/25/chetirilistna-detelina.313355
Благодаря за поздрава, Слави. И за сравнението, разбира се.
цитирай
26. veselinvalev - lidis
29.04.2010 09:14
lidis написа:
Кой как си го направи
Прекрасно е да се къпеш в дужда.
а при нас пак сняг заваля . . .
Просто съдба .
Поздрав за стиха ! )))


Хехе, Лидис, с тоя сняг ме разби. Ама си мисля, че няма лошо в снега. Сняг, белота, чистота. А вижи в Исландия какъв вулкан ги трясна, та чак блокира въздушния трафик в Европа, па и в света, щото нали Европата част от света. А пък във Финландия няма вулкани, няма пушеци, дим. Има пролетен априлски сняг и чистота. Ами кеф.
А пък на мен, Лидис, ми поникна райграса, дето го бях сял преди десетина дни. Щото слънчево и топло тук. И всичко разцъфтяло, та се пука от песни славееви. Абе, българска, късноаприлска, предпървомайска пролет. Щастие, какво да го правиш. Вдишваш, издишваш го, и... Толкоз.
цитирай
27. veselinvalev - coffeen
29.04.2010 09:23
coffeen написа:
звън отвън, звуци, които можеш да чуеш, докато четеш само - виждаш и докосваш, помирисваш. думи, които просто те раздвижват на физическо ниво, емоционалното настрани оставям. това почти не може да се коментира, и прекалено 'наживо' е усещането, което прави.


Абсолютно си права, coffeen. Има щастия и състояния, които могат да бъдат постигнати единствено с думи. И не могат да бъдат заменени с нищо друго. Затова четем и пишем. Заради щастието на думите, магията им, които преобръща и емоцията и физиката ни.
цитирай
28. veselinvalev - olimpiq
29.04.2010 09:46
olimpiq написа:
Разкошен постинг от вън и от вътре,благодаря за което...

Благодаря и аз за хубавите думи, olimpiq.
цитирай
29. veselinvalev - elineli
29.04.2010 09:51
elineli написа:
Прекрасници! Веско и думички и графика...невъзможни за коментиране.Не бих се уморила да аплодирам! :)

Благодаря за аплаузите, Елинели. Знаеш, че и твоите стихове, са ме карали да избухвам пролетно, защото са прекрасно невероятни. Пролетни поздрави, прегръдки и целувки!
цитирай
30. veselinvalev - lubara
29.04.2010 10:04
lubara написа:
Поздрави, veselinvalev !
E, това е красотата на мислите при един човек, който улавя безшумните думи на благодарност от своето усещане за ситост.

Здрасти, Любо. Чест ми е да стисна една мъжка, туристическа, пишеща и, разбира, се най-вече човешка ръка. Накиснах те по-горе пред Слави заради Превера миналата пролет, ама какво да правиши, природа, мога ли го избегна. Не се и опитвам даже. А пък с тая "ситост" Любо така ме разсмя, че всеки ден се пресявам през ситото си и така пресят си ходя, че съм като новороден
си тото (ситото) милионер.
А пък ти се беше позавеял някъде из твои си бизнес дела, та се усещаше блоговото ти отвейване.
Поздрави и пий една биричка днес заради мен.
цитирай
31. veselinvalev - mamas
29.04.2010 10:09
mamas написа:
Как вали тишината?
Като лека лятна роса...
Капките бисерни
галят душата
и без(д)умно
нашепват
любовни
слова...


Славче, както и да я завъртиш тишината все за любов ще я докараш. Ама от любов ще да е това, ми се чини. А пък какво по тихо и какво по бисерно, и по наросено, а и по нашепващо от любов?...
цитирай
32. veselinvalev - erato7
29.04.2010 10:47
erato7 написа:
Поздравления!!!:)))


Благодаря за поздравленията, erato7. И за усмивките. :)))
цитирай
33. veselinvalev - mimayordanova
29.04.2010 11:07
mimayordanova написа:
Прекрасен стих! Отвън вали тишина...И напоява отвътре душата със пустуш... Какво безвремие...


Благодарско за хубавите думи, mimayordanova. Цялото отказване от богатство и от светски живот на принца Гаутамо и превръщането му в Буда е с цел да разбере, защо има страдание и как да помогне на хората да го преодолеят. И достига до пустотата, постошта и безвремието на душата. На всичките си ученици се е опитал да им покаже, че те трябва сами да намерят пътя си към нея. Тишината напоява пътя ни към същността на просветлението и истината. Поезията, мисля, е най-прекрасната част от пътя.
цитирай
34. veselinvalev - starbuck69
29.04.2010 11:13
starbuck69 написа:
:)))
Брилянтно изпълнение и идея!


Благодаря за оценката, starbuck69. Брилянтите не са от най-често намираните скъпоценности. Дано в намирането на думите ни има наистина нещо чисто. За да пречупваме светлината на световете си. В истински живот.
цитирай
35. veselinvalev - giorodafa
29.04.2010 11:23
giorodafa написа:
Тя и той в тишина са обвили!
Непреживени любови и скърби,
всеки сам вглъбен странно във себе си!
А за мен никой няма да скърби,
и да съм тук и да ме няма едно е!
Нито бащина обич ще сетя,
нито пък майчина ласка!
Тя и той-просто заети са
тишината да слушат в захлас!
Как живея какви интереси,
ме вълнуват през дългите нощи
и писмата към тях безадресни
са загубени в моите пощи!
Тя и той все мълчат самовлюбено,
а пък аз и душата ми страда,
че сме той и тя а и то,
но пък никога ние в тази сграда!
Дето от благоприличие,
някой нарекъл е дом!
Но пък повече му прилича,
да е къща в Гомор и Содом!

Жоро Дафа-28.04.2010
Като продължени на Звуци от Палисандър
и Тя на Веселин Вълев с Тяхно Позволение ;)


Благодаря ти за "диалога", Жоро. Мога само да те поздравя! Най-малкото за усилието ти да уважиш и малките букви в българската азбука. Също и за всичките точни препинателни знаци, които си поставил. Това е уважение към българския език, и имаш и моите уважения и признателност. Също така и за собствения си свят, който си изразил чрез думите български. Поздрави!
цитирай
36. veselinvalev - eien
29.04.2010 11:30
eien написа:
Веско, благодаря за коментара
Наистина е така - това е смисълът на блоговото общуване!
Заради такива блогери като вас с палисандър, съм все още тук.
По правилата на живота, всеки който буди страх, не може да е свободен от страх.
И всеки, който буди любов и нежност, не може да бъде освободен от тях.


"По правилата на живота, всеки който буди страх, не може да е свободен от страх.
И всеки, който буди любов и нежност, не може да бъде освободен от тях."
Това, което си ни написала, eien, е невероятно мъдро. Такава мъдрост човек може да придобие само в собствения си житейски и духовен път. Благодаря ти, че споделяш с нас красотата и истината на своя път.
цитирай
37. lubara - Поздрави, veselinvalev !
29.04.2010 12:05
Веско, бизнесделата са "не ти е работата".
Истината е, " Цвете в окото"- разказ преди месец, написан от мен поради нещо далеч по-неприятно от цвете, което ми се появи в десния зъркел.
Като не слушам, тъй ми се пада!
Ще пия една биричка днес за мое, а утре- за твое здраве!
Поздрави!
цитирай
38. elpidaa - no comment
29.04.2010 17:51
...и все пак

за вас двамата! (palisandar & veselinvalev)
с
в ъ з х и щ е н и е!

!!!
цитирай
39. анонимен - veselinvalev
29.04.2010 18:25
Старая се и се уча Веско!А истината е че в сайта буквите където пиша отскоро не дават само с главни букви-просто не става!
И вместо да си превеждам главните букви на български-бяхпринуден!
А още по голямата и новаторска идея ми беше да стана основоположник на движение да се пише само с главни букви зашото всички букви са важни(както строим с еднакви тухли сградата)!
А ако си мислиш че чак сега съм научил правописа-пак не позна!
Учил съм правопис през 1966-1968 година!Тогава образованието беше на ниво-както и шамарите от класния,ако се объркаш нещо:))
Мисля си,че би могло читателят сам да си слага препинателни знаци(ако е поне малко образован)
Представи си музикално произведение с ноти на които не е отбелязано половинки ли са осминки ли и който интерпретира(свири) сам да си го определя!
Тогава се получава съавторство!
Такива ти ми новаторски работи,а не че не знам правописа и българския език!
Ако не уважавах българския бих могъл да пиша и на руски и френски,но кой ли ще ме разбере тогава;))
цитирай
40. veselinvalev - lubara
29.04.2010 21:28
lubara написа:
Поздрави, veselinvalev !
Веско, бизнесделата са "не ти е работата".
Истината е, " Цвете в окото"- разказ преди месец, написан от мен поради нещо далеч по-неприятно от цвете, което ми се появи в десния зъркел.
Като не слушам, тъй ми се пада!
Ще пия една биричка днес за мое, а утре- за твое здраве!
Поздрави!


Много красиво си го написал това "Цвете в окото", Любо. Дано всичко с окото ти да е вече наред. Ще пия и аз една бира за твое здраве.
цитирай
41. veselinvalev - elpidaa
29.04.2010 21:46
elpidaa написа:
no comment

...и все пак

за вас двамата! (palisandar & veselinvalev)
с
в ъ з х и щ е н и е!

!!!


Благодаря ти, Елпида. Наистина думите на палисандър раздвижват някакви токове в мен, които не всеки път знам къде ще ударят. Ето сега например, докато ти пиша това, ми хрумна заглавие "Пазачът на мълнии". И не знам какво ще е, стихотворение, разказ, или роман. И дали ще е въобще нещо. Или просто "Пазачът на мълнии".
цитирай
42. veselinvalev - анонимен - Жоро
29.04.2010 22:27
анонимен написа:
Старая се и се уча Веско!А истината е че в сайта буквите където пиша отскоро не дават само с главни букви-просто не става!
И вместо да си превеждам главните букви на български-бяхпринуден!
А още по голямата и новаторска идея ми беше да стана основоположник на движение да се пише само с главни букви зашото всички букви са важни(както строим с еднакви тухли сградата)!
А ако си мислиш че чак сега съм научил правописа-пак не позна!
Учил съм правопис през 1966-1968 година!Тогава образованието беше на ниво-както и шамарите от класния,ако се объркаш нещо:))
Мисля си,че би могло читателят сам да си слага препинателни знаци(ако е поне малко образован)
Представи си музикално произведение с ноти на които не е отбелязано половинки ли са осминки ли и който интерпретира(свири) сам да си го определя!
Тогава се получава съавторство!
Такива ти ми новаторски работи,а не че не знам правописа и българския език!
Ако не уважавах българския бих могъл да пиша и на руски и френски,но кой ли ще ме разбере тогава;))


Хаха, Жоро, много ме разсмя. Поздравявам тези които отговарят за сайта "За буквите". Те са като твоя учител - удрят зад врата като не правиш нещата както трябва. А правописът е нещо, което трябва да се прави както трябва. Иначе отминавам "новаторските" ти идеи без коментар, че ако ги коментирам ще ме заболи главата. Така си спестявам главоболието. А че истински даскали имаше едно време - истински даскали бяха. Абе и сега има истински даскали. Може да са чат-пат и тук-таме, ама има. Само дето политическата ни действителност не е хич истинска. Фалшива е. Ужасно крадлива, уродливо-грабителска и отвсякъде смрадлива. Живеем в политическа воня, Жоро. Това е истината. А поделението, в което си служил, навярно вече го е купил за без пари някой "наш" бизнесмен.
цитирай
43. elpidaa - "Наистина думите на палис...
30.04.2010 17:26
"Наистина думите на палисандър раздвижват някакви токове в мен, които не всеки път знам къде ще ударят."
- според мен удрят на правилното място :)

двамата сте страхотни, мога само да ви се възхищавам!

"Пазачът на мълнии" - очаквам с нетърпение ;)
цитирай
44. анонимен - Убеден съм,че мислим еднакво Веско,но...
05.05.2010 04:55
veselinvalev написа:
анонимен написа:
Старая се и се уча Веско!А истината е че в сайта буквите където пиша отскоро не дават само с главни букви-просто не става!
И вместо да си превеждам главните букви на български-бяхпринуден!
А още по голямата и новаторска идея ми беше да стана основоположник на движение да се пише само с главни букви зашото всички букви са важни(както строим с еднакви тухли сградата)!
А ако си мислиш че чак сега съм научил правописа-пак не позна!
Учил съм правопис през 1966-1968 година!Тогава образованието беше на ниво-както и шамарите от класния,ако се объркаш нещо:))
Мисля си,че би могло читателят сам да си слага препинателни знаци(ако е поне малко образован)
Представи си музикално произведение с ноти на които не е отбелязано половинки ли са осминки ли и който интерпретира(свири) сам да си го определя!
Тогава се получава съавторство!
Такива ти ми новаторски работи,а не че не знам правописа и българския език!
Ако не уважавах българския бих могъл да пиша и на руски и френски,но кой ли ще ме разбере тогава;))


Хаха, Жоро, много ме разсмя. Поздравявам тези които отговарят за сайта "За буквите". Те са като твоя учител - удрят зад врата като не правиш нещата както трябва. А правописът е нещо, което трябва да се прави както трябва. Иначе отминавам "новаторските" ти идеи без коментар, че ако ги коментирам ще ме заболи главата. Така си спестявам главоболието. А че истински даскали имаше едно време - истински даскали бяха. Абе и сега има истински даскали. Може да са чат-пат и тук-таме, ама има. Само дето политическата ни действителност не е хич истинска. Фалшива е. Ужасно крадлива, уродливо-грабителска и отвсякъде смрадлива. Живеем в политическа воня, Жоро. Това е истината. А поделението, в което си служил, навярно вече го е купил за без пари някой "наш" бизнесмен.


Аз като един Дон Кихот не се примиряван с великаните-вятърни мелници и се боря с неправдите както мога и напоследък все по често ми се получава-а ако бяхме повечко такива ;))
цитирай
45. lubara - Поздрави, veselinvalev !
20.05.2010 17:46
Веско, утре съм на преглед, ще ми правят "цветна снимка" на зъркела.
Да ти кажа, вече свикнах да имам паяжини в окото. ( То веднъж ги преобразувах на цвете, дай да си ги кажем с истинското им име.)
Обаче, да ти призная, мисълта ми е на Свищиплаз, където на 29 и 30 май с бате Наско и едни млади дами ( и да не дойдат, ние пак ще отидем), ще му ударим по две-три бири за здраве.
Че то какво друго ни остава. И още нещо да ти кажа. В София имаше събиране на съучениците, събрали са се цели седем броя одъртели момичета и момчета. Аз не бях. И бате Наско носил две мои книжки. Пък те Веско, мацките изобщо не си направили труда да попитат струват ли нещо, или им ги подаряваме. Иначе много се възхищават от написаното, не че не им вярвам.
Така, че приятелю Веско, толкова печелим от писането си.
Само слава. Пари няма.
Да й пикая на славата. Е, гъдъличка те някъде, ама и трябва да се яде, нали!
Бъди здрав, бъди бодър, ти си младо момче, вярвам в теб!
цитирай
46. mariposatracionera - Красиво е!Изящно. Тези чаши, пълни ...
15.09.2010 07:45
Красиво е!Изящно.
Тези чаши,пълни със дъжд най-дълго ще ме държат.
Благодаря ти!
цитирай
47. eleonoraknyazheva - Браво, Веско! Браво, Вълев!
15.09.2010 16:17
Едновременно оригинално, лирично и красиво.:)))
цитирай
48. barborok - !!! wow ефекта!!!
14.07.2011 12:22
"напрао ме сцепи " - както казват младите.....:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2080816
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930