Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2012 09:52 - ПСИХОЛОГИЯ НА "СВОБОДНИ ПОЕТИ"
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 13412 Коментари: 36 Гласове:
21

Последна промяна: 04.06.2012 10:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Психология на “свободни поети”.
Психология на подчинението.
Дори когато имаш собствен блог и сам си независима медия да търсиш подчинението на авторитета. Сам да се набуташ в кюпа на безотговорността. Там тя винаги е колективна. Винаги ненаказуема. “Не съм само аз” е цялата съдебна система на немарна същност. Винаги оправдателна.
Психология на “свободни поети”.
Маската на думите. Отсъствие на истина. Лъжа за която е отговорен някой друг. Никога ти. Абсурдът на безхаберието. Сбогуването с морала. Раздялата с интелигентността. “Свободни поети”. Това, което не знаеш за себе си. Това което не искаш да видиш в себе си. Грим в масата на думите. Гримасата на думите. Макиажът на твоето желание да те “вредят”. За да си в кюпа. За да сте, за да сте, за да сте… “свободни поети”. Целта е афиширана, осигурена публиката, надъхана, заинтригувана. Интересът заявен. “Свободата” е отприщена. “Свободни поети” плющи с чутовна сила. Лозунгът на “свободната” им воля. Числото трябва да е винаги множествено. Такава е играта.
Игра на смърт.

http://www.youtube.com/watch?v=FHgkh5912bU&feature=BFa&list=PLD1446A05D4F76EFA





Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. kykowsky - Изперкал си. Забелязва се с просто ...
04.06.2012 10:01
Изперкал си. Забелязва се с просто око.
цитирай
2. elinora - Веско, да ти кажа честно,
04.06.2012 10:16
изобщо не съм осигурена, надъхана и заинтригувана! :)
Еле пък откакто прочетох как някои "свободни поети" сами си предлагат произведенията за влизане в общия кюп. Сами?!

с уважение: една от публиката
цитирай
3. veselinvalev - kykowsky
04.06.2012 10:16
kykowsky написа:
Изперкал си. Забелязва се с просто око.


Абсолютно си прав. И целта ми е да забележат това всички. И прости и с очи всякакви.
цитирай
4. анонимен - Чудесен анализ!
04.06.2012 10:21
Точно е описана психологията на нещастните и несамостоятелни, бездарни поети, които са се нарекли "свободни" в кавички! Свободни да се набутват с кича и "слободията" си невежа...Унизително проста работа са.
цитирай
5. ende - Да, да предложиш сам произведения в ...
04.06.2012 10:22
Да, да предложиш сам произведения в тоя сборник, е повече от порнография. Това е пълна загуба на самоуважение и самодостойнство. Такъв е например Тачков - не муе стига да стърчи денонощно на първа и да втръсва на всички, ами и се е самопредложил.

свободните поети нито са свободни, нито поети. Това е.
цитирай
6. veselinvalev - elinora
04.06.2012 10:22
elinora написа:
Веско, да ти кажа честно,
изобщо не съм осигурена, надъхана и заинтригувана! :)
Еле пък откакто прочетох как някои "свободни поети" сами си предлагат произведенията за влизане в общия кюп. Сами?!

с уважение: една от публиката


Е тя самоинициативата е най-важна. В каквото и да е. Ако я нямаше нея, нямаше да има и блогове.
цитирай
7. анонимен - ;(
04.06.2012 10:29
леле каква драма... къса ми се сърцето.
цитирай
8. veselinvalev - ende
04.06.2012 10:31
ende написа:
Да, да предложиш сам произведения в тоя сборник, е повече от порнография. Това е пълна загуба на самоуважение и самодостойнство. Такъв е например Тачков - не муе стига да стърчи денонощно на първа и да втръсва на всички, ами и се е самопредложил.

свободните поети нито са свободни, нито поети. Това е.


Предни години, който не се самопредложеше, Качаклиев го обявяваше за страхливец.
цитирай
9. elinora - Да, самоинициативата да си направиш блог
04.06.2012 10:35
по принцип е достатъчна за самоизразяването. Това си е свобода.
И тази свобода напълно изключва необходимостта да се пренася това и на хартиен носител, ама карай. Всъщност, стигам до извода, че наличието на списанието вкарва някаква мижава елитарност. Ето на, тези и тези блогъри са кадърни, известни и интересни, следователно влизат в нашето издание, другите са кофти, аре къш. :))
Ама, хора, кой ще ви чете, бе?!
цитирай
10. veselinvalev - enfe
04.06.2012 10:41
enfe написа:
Чудесен анализ!
Точно е описана психологията на нещастните и несамостоятелни, бездарни поети, които са се нарекли "свободни" в кавички! Свободни да се набутват с кича и "слободията" си невежа...Унизително проста работа са.


Ама то там "поети" всякакви. И спортните коментари и те "поезия", и политиканските изблици от сорта "Заплашена е националната сигурност!" и те "поезия". :)))
цитирай
11. анонимен - Браво...
04.06.2012 10:49
От предишния ти обрив не бях чел подобна простотия. Защо не издадеш сборник?
цитирай
12. veselinvalev - 7. анонимен
04.06.2012 10:52
анонимен написа:
леле каква драма... къса ми се сърцето.


Така трябва. И леля и стринка със сърцераздирателност мелодраматична към...
цитирай
13. анонимен - аз съм в шок!!!
04.06.2012 10:53
блогерицата ерато всеки ден събира по стотина гласа под елементарните си римушки на ниво трети клас. тя трябва да е на първо място в психосбирката свободни поети, м???
цитирай
14. veselinvalev - 11. анонимен
04.06.2012 10:56
анонимен написа:
Браво...
От предишния ти обрив не бях чел подобна простотия. Защо не издадеш сборник?


Трупам материал. Да се посъберат повече обриви, че да ги обединя тогинка сборно. За да има заради какво де се чешеш. :)))
цитирай
15. veselinvalev - 13. анонимен
04.06.2012 11:04
анонимен написа:
аз съм в шок!!!
блогерицата ерато всеки ден събира по стотина гласа под елементарните си римушки на ниво трети клас. тя трябва да е на първо място в психосбирката свободни поети, м???


Първото място винаги е на Качаклиев. То му е заплюто. Неговите творби са програмни. Такава е традицията в списание "Свободни поети в blog.bg". Собственикът трябва да е първи, защото иначе... "Заплашена е националната сигурност"...
цитирай
16. анонимен - срам
04.06.2012 11:11
veselinvalev написа:

Първото място винаги е на Качаклиев. То му е заплюто. Неговите творби са програмни. Такава е традицията в списание "Свободни поети в blog.bg". Собственикът трябва да е първи, защото иначе... "Заплашена е националната сигурност"...

Ей сега стана кютека с ЛидисЛидисЛидис. Не може друг да е на Първа! Независимо къде! Не знам как още не се е размрънкала, че го няма името й в Консритуцията. Спешно трябва да се поправи тая грешка на "Конституция на РБ /от ЛидисЛидис/"
цитирай
17. tili - Уфффффффффф!
04.06.2012 11:19
Благодаря на мама и тати, че не са ме направили поет. То хич не било лесно. Живея си като волна птичка божия и си правя каквото си искам:)

И винаги съм се чудила "лавровите венци" дали стават за употреба в супата? ;-)
цитирай
18. veselinvalev - elinora
04.06.2012 11:22
elinora написа:
Да, самоинициативата да си направиш блог
по принцип е достатъчна за самоизразяването. Това си е свобода.
И тази свобода напълно изключва необходимостта да се пренася това и на хартиен носител, ама карай. Всъщност, стигам до извода, че наличието на списанието вкарва някаква мижава елитарност. Ето на, тези и тези блогъри са кадърни, известни и интересни, следователно влизат в нашето издание, другите са кофти, аре къш. :))
Ама, хора, кой ще ви чете, бе?!


Е, как кой?... Ама ти не знаеш ли?... Ето тук можеш да видиш съвсем точно. С картинки.

http://veselinvalev.blog.bg/photos/38307/two%20men%20reading.jpg

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2012/04/26/lyjata-svobodni-poeti-v-blog-bg.946129
цитирай
19. veselinvalev - tili
04.06.2012 11:53
tili написа:
Благодаря на мама и тати, че не са ме направили поет. То хич не било лесно. Живея си като волна птичка божия и си правя каквото си искам:)

И винаги съм се чудила "лавровите венци" дали стават за употреба в супата? ;-)


Е, как бе, Лили, дафиновият лист от лавровото дърво си е една от най-популярните подправки. Повечето хора го слагат на поразия в манджите. Е, по рисунки виждам, че някои още от древността го слагат и на главите си. Ама всеки си е башка... красив. Украсен де.
А пък грешката на мама и тати ще ти я опрявят веднага. Качака е твой човек, обади му се и тутакси те назначава не само за "поет", ами и по така... бамбашка... "свободен поет". Даже разпрявят, как един го питал:
- Ами аз - рекъл оня - никога не съм писал стихотворение, как така ще ме пишеш "свободен поет".
- А бе ти никога ли не си кихал? - питал го на свой ред Качака.
- Е, като настина, редовно кихам, даже не мога да се спра. - отговорил човечецът.
- А сега можеш ли да кихнеш? - пак го питал Качака.
- Ами ако погледам малко срещу слънцето и ще кихна.
- Я пробвай - насърчил го бащата на "свободните поети"
- Апхчиийх!!!
- Е, видя ли! Поет си отвсякъде А от тук насетне си "свободен поет"! Аз ти казвам, че ти си вече такъв оттук до края на света. Ха наздраве! - вдигнал възторжен стакан бащицата - Даже ще те черпя още едно, че на мен такива като теб ми трябват много за една моя работа.
цитирай
20. анонимен - Повече от крастав няма да станеш...
04.06.2012 13:02
veselinvalev написа:
анонимен написа:
Браво...
От предишния ти обрив не бях чел подобна простотия. Защо не издадеш сборник?


Трупам материал. Да се посъберат повече обриви, че да ги обединя тогинка сборно. За да има заради какво де се чешеш. :)))


Ти си дефиницията на келеш. Самовлюбен, прост, злобен и некадърен.
цитирай
21. анонимен - Браво Веси! браво Шукспире! Браво Пантилейчо! Браво Пачов! Браво агроничено и малко човече!
04.06.2012 14:19
Веси, мама - да беше се грижил за себе си повече, отколкото за чуждата поетична свобода. Голям залък лапни - голяма дума не казвай. Всеки сам може да определи доколко е свободен и поет - никой тук като гледам не е с претенциите да е някой нов Шекспир. Но да определяш ти нещо или някой е същото като тава, което ти се опитваш да критикуваш. Едно и също е. Не класифицирай другите какво са и колко струват?
Който няма грехове - за плюе, да храчи и за хвърля камъни. То това не е за теб - то се отнася за другите! Ти се безгрешен Велик. Свободен поет!
цитирай
22. veselinvalev - 20. анонимен
04.06.2012 14:27
анонимен написа:
veselinvalev написа:
анонимен написа:
Браво...
От предишния ти обрив не бях чел подобна простотия. Защо не издадеш сборник?


Трупам материал. Да се посъберат повече обриви, че да ги обединя тогинка сборно. За да има заради какво де се чешеш. :)))


Ти си дефиницията на келеш. Самовлюбен, прост, злобен и некадърен.


Много точно си ме определил. Изпитвам неистовото удоволствие да съм дефиниция. Неистовото удоволствие да съм самовлюбен, прост, злобен, некадърен келеш.
Опитвал съм даже един-два пъти да пиша анонимни коментари, но все не успявам да ги довърша. Хм, викам си, щом не мога да си сложа дефинитивното име ква ми е файдата. Айде анонимен коментар, бЕгай ми от главата, му викам, и анонимния коментар бега навънка. Остана ми само келешлъка. Без вътрешна анонимност. Затова гордо пъча келешката си самовлюбеност, простотия, злобност и некадърност. За да може да има къде анонимният ти коментар да се подслони на сенчица и да не слънчаса от изгарящия припек. Хем и да му е завет като задуха студения вятър зимъска.
цитирай
23. veselinvalev - 21. анонимен
04.06.2012 15:06
анонимен написа:
Браво Веси! браво Шукспире! Браво Пантилейчо! Браво Пачов! Браво агроничено и малко човече!
Веси, мама - да беше се грижил за себе си повече, отколкото за чуждата поетична свобода. Голям залък лапни - голяма дума не казвай. Всеки сам може да определи доколко е свободен и поет - никой тук като гледам не е с претенциите да е някой нов Шекспир. Но да определяш ти нещо или някой е същото като тава, което ти се опитваш да критикуваш. Едно и също е. Не класифицирай другите какво са и колко струват?
Който няма грехове - за плюе, да храчи и за хвърля камъни. То това не е за теб - то се отнася за другите! Ти се безгрешен Велик. Свободен поет!


Аз съм самоназначил се критик. Ха ме е раздразнило нещо и хоп - критикувам. Ако не ме е раздразнило си трая. Такива са критиците. Тръгне ли някой да си вири гъза, те замат, че го ритнат. Критически хватки. Ама от критик файда не търси. Безполезни хора. Ни за себе си, ни за другите. Ни на далавера се съгласява, ни на компромис, ни на завера. Ни пък някой лев носи вкъщи. За истинските критици ти говоря. Ментетата ги отръскваме, като мравиня от потник. Истинският критик хем му викат, че е ограничен и малък, хем от много далеч го забелязват и надалеч му се чува приказката.
Такива ти им работи. Докато не се появи ШрекСпиро, та да го посочим в цялата му специфичност.
цитирай
24. valsodar - Ако Качак бе честен, то списанието ...
04.06.2012 18:17
Ако Качак бе честен, то списанието би следвало да се казва "Маймуните на blog.bg"

Бая маймунки си налови за целите - евала!

:)))
цитирай
25. veselinvalev - valsodar
04.06.2012 18:31
valsodar написа:
Ако Качак бе честен, то списанието би следвало да се казва "Маймуните на blog.bg"

Бая маймунки си налови за целите - евала!

:)))


Хахаха, Радо. Стар шебек е Качака. Скача от маймуна на маймуна и се чуди на кой клон да се задържи. Свобода и поезия. :))))
цитирай
26. tit - "Извинявай, Жан-Пол, не е нарочно!":(
04.06.2012 19:37
Струва ми се, че твърде тежък аргумент ползваш за дебат в мижавото ни сайтче!:))

Човек е сам и сам решава, Весо...щом си в играта и се отказваш, нямаш право да се сърдиш, че другите продължават.
Да, накрая изглеждат глупаво и..."...какво ще кажат мъжът ми и децата ми, когато разберат?!!!!", но - това е накрая, когато свърши играта!:)

Добрата новина е, че в камерата няма никой!:)
Дали...
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Ти нещо много на сериозно ни взимаш, ...
04.06.2012 20:18
Ти нещо много на сериозно ни взимаш, не се бой, няма да те убиваме, ние на такива игри не играем, те са само в твоето въображение, което нещо от земетресенията се е размърдало и развихрило на степет 9 по Рихтер.
цитирай
28. veselinvalev - Струва ми се, че твърде тежък арг...
04.06.2012 22:26
tit написа:
Струва ми се, че твърде тежък аргумент ползваш за дебат в мижавото ни сайтче!:))

Човек е сам и сам решава, Весо...щом си в играта и се отказваш, нямаш право да се сърдиш, че другите продължават.
Да, накрая изглеждат глупаво и..."...какво ще кажат мъжът ми и децата ми, когато разберат?!!!!", но - това е накрая, когато свърши играта!:)

Добрата новина е, че в камерата няма никой!:)
Дали...


Знам ли и аз, tit... Понякога може би тежък аргумент трябва да накараш мижавия да не мижа чак толкова. Защото когато виждаш, че един "проект" е част от общата мижитурщина, може и да си премълчиш най-мижитурно, ама може и да си кажеш мнението. Който разбрал - разбрал, който е свикнал да мижа каквото и ще да става, да си мижа. Знам ли и аз, един да излезе от мижането все ще е файда. И няма да си изчислявам усилията с които съм мъкнал тежки аргументи на баира, че да са по видни.
Нещо извън мен е, което ме кара да се боря с простащината и чалгата на зомбирания ни свят. Не го знам какво е. А бе, природа. "Няма нищо по фантастично от действителността." е казал великият Фьодор Михайлович. А пък за поетиката на Достоевски великият литературен анализатор Михаил Бахтин ни разкрива, че тя цялата е пропита от дуалистичност и диалогичност. Дори и монолозите на неговите герои са диалогични. Вътрешни разговори на тези и антитези. Сблъсъци на вътрешни светове.
Та в тоя смисъл в камерата винаги има някой. Зависи от очите, които снимат филма и които след това го гледат.
цитирай
29. veselinvalev - kasnaprolet9999
04.06.2012 22:55
kasnaprolet9999 написа:
Ти нещо много на сериозно ни взимаш, не се бой, няма да те убиваме, ние на такива игри не играем, те са само в твоето въображение, което нещо от земетресенията се е размърдало и развихрило на степет 9 по Рихтер.


Не знам кое е това "НИЕ" зад което се тулиш, kasnaprolet9999, но какъвто и кючек да залюскате, на Рихтер ще му е все тая, и хич няма да си бута степените заради вас.
А пък игрите, които играете са си ваши игри, затова и не се хващам на тях. Не им стига естетическо въображение и са ми безинтересни. Тулите се зад НИЕ и се бутате един друг кой първи ще се заплюе. На скришка-мишка малко ми мяза да е това. Само че като деца я играехме по интересно. И беше истинско детско щастие. Залисвахме се до късно и родителите ни едва ни откриваха да ни приберат вкъщи, че беше станало вече тъмно. От тогава още никак не ме е страх от тъмното. Каквото и да е въображението му.
цитирай
30. tit - Изгледах целият филм и съм ти благодарна!:)
04.06.2012 22:56
veselinvalev написа:
Та в тоя смисъл в камерата винаги има някой. Зависи от очите, които снимат филма и които след това го гледат.

Не мисля, че един блог.бг е съразмерен с тежестта на този филм, просто...
Той е несъизмерим като авторитет с други, по-стари власти. Нета е сравнително нова форма на комуникации и човек може да се замисли, да изключи компа, да речем...
Все пак, никой от блогуващите тук не е подложен на стреса, на който са подложени участниците в експеримента. Това не ги оправдава, разбира се! Всичко опира до това - причастни ли сме към човека в камерата?
Дуализъм е, да.
Въпросът е не - дали има човек, а дали съзнаваме, че има човек!
цитирай
31. анонимен - "Свободните поети" от този блог сами се дупят яко!
05.06.2012 09:12
И за сведение- нито са свободни, нито поети...
цитирай
32. veselinvalev - 31. анонимен
05.06.2012 10:16
анонимен написа:
"Свободните поети" от този блог сами се дупят яко!
И за сведение- нито са свободни, нито поети...


http://sites.google.com/site/veselinvalev/

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2009/09/28/dvijenie-svobodna-ufsy.405798

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2010/05/17/kradecyt-vladimir-kachakliev-ka4ak-s-gramota.546603

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2010/05/28/tova-zvuchi-li-gordo.552545

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2010/06/07/zashto-mi-se-povryshta-ot-obshtestvenici-kato-kachakliev.558045

http://veselinvalev.blog.bg/izkustvo/2012/04/26/lyjata-svobodni-poeti-v-blog-bg.946129
цитирай
33. анонимен - Предлагам списанието да се казва ...
05.06.2012 10:40
Предлагам списанието да се казва "ВИРТУАЛНИ СВАЛКИ И ИЗНЕВЕРИ".
такава е мотивацията на болшинството, къде явна, къде скрита, но факт.
Не е необходимо да завоалирате истината на виртуалните отношения.
Поезията, в повечето случаи, доста слаба, е параван, но прозрачен:)))))))
цитирай
34. veselinvalev - 33. анонимен
05.06.2012 10:57
Ето адреси за препращане на предложението ти:
http://svobodnipoeti.blog.bg/
http://ka4ak.blog.bg/
цитирай
35. ka4ak - Весо!Благодаря ти за съдействието!:)))
10.06.2012 18:47
За съжаление,хонорар не отпускам,но потупване по рамото,ти го гарантирам!:)))
цитирай
36. veselinvalev - ka4ak
13.06.2012 06:44
ka4ak написа:
Весо!Благодаря ти за съдействието!:)))
За съжаление,хонорар не отпускам,но потупване по рамото,ти го гарантирам!:)))


Тъй и тъй рамото ми прашлясало от хонорари, време му беше някой предприемчив и услужлив като теб, Качак, да го поизтупа. Хем с гаранция и благодарности. Докато му съдействам от сърце да се отърси от натрупалите го съжаления :))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2074585
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031