Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2017 16:20 - Съзнателно гледам повърхностно
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4141 Коментари: 0 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

По принцип съм голям професор и напоследък раздавам наляво и надясно съвети на хората да не се задълбават твърде много в нещата и съзнателно да гледат по-повърхностно на живота. В същото време, аз колкото и съзнателно да гледам повърхностно .... се хващам, че току някой въпрос ми дълбае съзнанието продължително или че целия ден ми минава в наблюдения какво се случва около мен и мисли защо нещата се случват така, както се случват и какъв може да е моя контрол върху тях, например и т.н. и т.н. в пълна противоположност на съветите, които смело раздавам.

Разбира се, блога, в качеството си на личен дневник има именно това предназначение - да служи за кошче, в което можеш да изхвърлиш определени мисли, дето иначе ти се въртят в главата, та белким избягат от там, чрез описването им. А ако междувременно успея да се надсмея на себе си, вероятността мисълта, която ме дълбае да изгуби от силата си и да се изпари е още по-голяма.

Тоест моя блог е едно от средствата ми за опростяване, оповърхностяване на живота ми.

Друго средство е ходенето, разбира се. Предполагам, че една от причините да обичам толкова ходенето пеша е, че ми изчиства мислите или направо ги изтрива. Когато изморен, видиш пред себе си някоя зашеметяваща гледка, изведнъж, вместо да си зашеметен, си прояснен и от висотата на яснотата, с която успяваш да видиш живота, разбираш, че няма смисъл да се тревожиш за нищо.

А пък с писането: взимаш шепа от оная каша от мисли, която се е разляла в главата ти и в съзнателен опит да откроиш, да извадиш есенцията, отново успяваш да постигнеш една поне временна яснота, с помощта на която се чувстваш цял и невредим.

Както съм споменавала и преди, хората около мен по принцип ми влияят силно – не знам дали някой от тях може да разбере по някакъв начин как без да го гледам директно, през цялото време, в което сме заедно наблюдавам под лупа поведението му, слушам думите му, в старанието си да разбера колкото е възможно повече за него за максимално кратко време. Предполагам, че това е и вид забавление за мен, защото след определен момент в живота си, човек започва да среща все по-малко нови хора и всеки нов човек, бидейки нова вселена е интересен .... до един момент поне.

Не знам дали и другите хора правят така, но леко се съмнявам. Най-вероятно всеки човек предпочита да съсредоточи интереса си до няколко близки човека и всички останали са му като фон, който е  безинтересен и .... абе фон. И особено ако няма вероятност да срещне даден човек още веднъж или повече пъти, той не би проявил никакъв интерес към него. Предполагам, че много хора даже съзнателно предпочитат да не разширяват кръга на познатите си – всеки нов човек изисква изучаване и създаване на нови протоколи за комуникация, което усилие не изглежда да си струва.

Ето, аз изкарах два дни в компанията на нови за мен хора и днес установявам, че по съвсем необясними причини съм ужасно уморена и ми се спи, въпреки че спах по нощите уж достатъчно. Обяснението, което си измислих е, че съм уморена от това да наблюдавам, анализирам и комуникирам с нови хора. Тези процеси изискват от мен такива психически усилия, че сега ще ми трябват няколко дни в обичайната ми среда, за да си почина и да се възстановя.

Не, наистина не съм сигурна, че точно това е истината, но най-малкото си струва да направя още наблюдения и анализи в тази връзка.

А това, за което си струва да прави човек такива наблюдения и анализи е, че чрез тях той успява да се огледа в очите на другите и от тяхните реакции да разбере неща за себе си, които може да са му убягнали. И ако хората реагират положително, той получава едно удоволетворение от себе си, от което има нужда, за да поддържа самоувереността си. А самоувереността знаем колко е нужна ...

 




Гласувай:
12



1. krassko - Общуването не е само обмяна на мисли, но и на енергия
18.07.2017 21:50
Има хора с положителна и отрицателна енергия. Приятни и неприятни.
Има и енергийни вампири, след общуване с тях си отпаднала и уморена.
Пази се и опитай да отгатваш енергията на хората с които общуваш.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5599289
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031