Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2009 13:41 - ОТПЕЧАТЪК
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 5390 Коментари: 32 Гласове:
0

Последна промяна: 13.03.2009 13:45


ОТПЕЧАТЪК *
 

Загубих сандалите
заплесната по залеза.

И босите ми стъпки
отпечатани
в изгрев.

_______________

*Вж. "Тичай!" на palisandar.

 



Тагове:   отпечатък,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. tili - Добре съм,
13.03.2009 13:58
че виждам северно сияние,
със отпечатъци от стъпки,
посипани със сумрак
от бели летни нощи. ) :-0
цитирай
2. veselinvalev - Ами то на човек като му е лятно на д...
13.03.2009 14:04
Ами то на човек като му е лятно на душата, tili, какво да прави, няма да се прави, че му е студено я. То северното сияние сгрява душата на ескимоса зимъска. Щото пък лятоска му я няма нощта на ескимоса. Се виделина.
цитирай
3. анонимен - Дали пък залеза
13.03.2009 14:10
е заплеса
отпечатал топлина
във нощта...
:)
цитирай
4. veselinvalev - ОТПЕЧАТЪК ОТ ЗАЛЕЗ
13.03.2009 14:35
ОТПЕЧАТЪК ОТ ЗАЛЕЗ

Той е.
Аз съм - дактилоскопистът.
Малко съм и заплес...
цитирай
5. eien - 6+
13.03.2009 15:28
BRAVO!
цитирай
6. eleonoraknyazheva - Докато Привечер
13.03.2009 15:35
се прави на Призори,
Изгревът и Залезът
лудуваха
цяла нощ,
боси.
;)
цитирай
7. lubara - Продължение
13.03.2009 15:56
И лакомо нощта
погълна топлите ми тайни,
които мисля
някой ден от нея
аз да ги поискам!

цитирай
8. veselinvalev - ОБРАТЕН ПОЛЕТ КЪМ ЛЮБО
13.03.2009 16:08
ОБРАТЕН ПОЛЕТ КЪМ ЛЮБО

Любо, направо ме изкърти. Даже ми накърти. Не знам дали ще мога всъщност да те питам? Щото се потрисам.Но ще опитам. Когато някой погълне нещо, ще рече, че го е глътнал, мисля аз. И колко време го е смилал? А туй погълнатото, като се върне, как му се вика. И като как ти ще си го поискаш? И в какво? В найлонова торбичка сигурно. Като в самолета.
цитирай
9. lubara - Веско, това е хайку, нали? Просто ...
13.03.2009 16:21
Веско, това е хайку, нали?
Просто продължението си е за мен, не е за да е задължително.
А в поезията всичко е възможно, и всичко може да е символично. Какви са тези самолети и найлонови торбички, каква е тази проза. Вън от храма на Ерато.
цитирай
10. veselinvalev - Стига бе, Любо, опитах се да бъда ...
13.03.2009 16:51
Стига бе, Любо, опитах се да бъда евфемистичен. Но май останах неразбран. Как ще вземеш повърното. Това те питах. Нали нощта трябва да повърне, за да ти върне погълнотото от нея, което ти ще си поискаш.
Не го искай. Че много усмърдяно ще стане.
Това исках да ти кажа.
цитирай
11. lubara - Веско, че нощта да не е слон, за да ...
13.03.2009 16:58
Веско, че нощта да не е слон, за да повръща.
Поглъща, къта някъде в дебрите на паметта си. После си ги искаш нещата от нея, ако се смили на теб, ще ти ги върне. Пък и да не го направи, няма страшно! Само ще си знаеш, че са някъде скрити, че са съществували !
цитирай
12. veselinvalev - Може би, ги е "попила" ...
13.03.2009 16:59
Може би, ги е "попила" нощта, топлите ти тайни. А пък ти след това, ще можеш да ги прочетеш от попивателната. Така по съм съгласен, отколкото от "погълна". Но ти си решаваш. Аз само задавам въпроси по лирическата творба стил "хайку". За да няма недуразумения с читателя.
цитирай
13. veselinvalev - МАСТИЛЕНА НОЩ
13.03.2009 17:02
МАСТИЛЕНА НОЩ

Попи нощта
топлите ми тайни.
А някой ден
от попивателната
може пак
да прочета ги.

Дали още ще са топли.

________________

Така бива ли, Любо, или не?
Хайку ли е, или не?
цитирай
14. veselinvalev - Стига бе, Любо, ти караш нощта да ...
13.03.2009 17:12
Стига бе, Любо, ти караш нощта да "поглъща лакомо" след това мене питаш дали е слон. А ми сам си си отговорил каква си я изобразил тая нощ с това лапане. Езикът си има своя вътрешна логика и метафори и те понякога са убийствени. Не ми се сърди. Аз ти казах какво си написал. А слона сам си го видя най-накрая. И сега съм критик, а не поет, затова пиша в този стил. Иначе пак ще съм неразбран, ако започна и аз с метафори за повърнатото и за самолета. Не ми се сърди. Искрен съм. Езикът е безпощаден. Ако не беше така, всяка изречена от нас псувня щеше да е поезия. Ама не е. Хайку от повърното не става.
цитирай
15. lubara - Вес, не съм много запознат с хайку, ...
13.03.2009 17:13
Вес, не съм много запознат с хайку, на мен ми харесва повече " поглъща" от попива. Аз почувствах как между обутите сандали и босите крака има емоции, някакво преживяване. Всеки го е имал. Пък кой да го съхрани само за теб, освен свидетеля на тези неща. Който е безпристрастен и ще може да ги запази такива, каквито са били. Това е нощта.
Аз така бих го написал, но това не значи, че така трябва да бъде.
Изобщо мисля, че има теория, има техника на писане. Но няма ли емоция, преживяна и главно можеща да отразяваш без да се замисляш дори, това не е истинското творчество. Яворов и Христо Фотев да не би да са били силни по теорията. Те са си поети по душа, останалото е вятър работа. Чрез теорията само можеш да си подобриш техниката на писане, ама ако си кух отвътре, нищо няма да се получи. Ще те разконспирират при първата строфа.
Присъстващите двама се изключваме, както обикновено става при приятелския диалог, нали!
цитирай
16. lubara - А псувнята винаги ще си е псувня. ...
13.03.2009 17:20
А псувнята винаги ще си е псувня. Защото при нея е важно не формата, а съдържанието. А то хич не е поетично.
цитирай
17. veselinvalev - Аксиоми за кухините и празнините ...
13.03.2009 17:24
Аксиоми за кухините и празнините има на друго място. Нашето е друго. Ние се знаем какви сме, нямаме нужда от непрекъснати самопохвали. Проблемът е другаде. Когато един творец напише нещо, той всъщност чрез написаното възстановява нарушената от "ада на другите" своя хармония. И когато критикуваш текста на твореца, ти отново нарушаваш целостта му. Но за да се усъвършенства човек като творец трябва да може да понесе понякога и ада на критиката. Просто съм свикнал да съм откровен, Любо. Всеки има дефекти. Това е един от многото ми.
цитирай
18. lubara - Веско,
13.03.2009 17:34
Аз написах-продължение. Не корекция. И си го позволих, защото много ми хареса. Никога и никъде не съм критикувал никого в текстовете му. Защото не ми е в стила. Ако не ми хареса, не чета. Ако има нещо , което мисля, че ще изглежда след моя намеса по- добре, не го правя. защото то си има автор.
Аз съм далеч от теорията, на мен тя не ми трябва.
Ако ми позволиш /хипотетично само/ да използвам твоя стих и да добавя моя, тогава за мен ще се получи по- добро звучене и развитие на посланието. Защото вече използвам твоя основен модул, но това не е творчество.
То е някаква доработка, добра или не. За теб не е добра. За мен е добра.
Ако продължим този разговор, ще почнем да зацикляме, не мислиш ли така?
цитирай
19. veselinvalev - Аз, аз критикувах, не ти. Аз си по...
13.03.2009 17:36
Аз, аз критикувах, не ти. Аз си позволих да бъда критик, защото те ценя. Ако не те ценях никак даже нямаше да критикувам. Мислех си, че това което ми показа е твоя цялостна творба, затова. Очевидно е имало недуразумение. Стискаме ръце. Окей?
цитирай
20. lubara - А, не е, Вес, толкова ми хареса, че ...
13.03.2009 17:43
А , не е , Вес, толкова ми хареса, че просто добавих.
Аз също те ценя, иначе изобщо нямаше да пиша такива неща. Защото знам, че основното, което е , че и двамата уважаваме другата позиция. А то идва от това, че аз харесвам твоята логика, нестандартно мислене и твърда позиция. Не само в творчеството, а и в това , какво си правил извън него, така си мисля, без да те познавам. Я как се изразих, само Бог е творец, ми каза моя уважаван и пръв ценител на нещата ми. И то тогава, когато се брояха на пръсти. Петър Марчев, редактор във вестник " Искра" - Казанлък.
Да престанем, че ще преминем още малко в любовни обяснения!
О, кей, разбира се, приятелю!
цитирай
21. tili - Хайку
14.03.2009 10:39
Докато двамата се караха
тя си изгори сандалите.
Какво ли хапнала си е нощта“
цитирай
22. veselinvalev - ДЪРВОЯД
14.03.2009 10:45
ДЪРВОЯД
В САНДАЛОВО ДЪРВО
ОСЛУШАН

Мисля,
че е хапнала
това нощта:
ХА! ХА! ХА!
цитирай
23. lubara - Въпрос
14.03.2009 10:51
Да бе, толкова ли е бил разгорещен този спор, че чак й е запалил сандалите!
цитирай
24. veselinvalev - Хей усмивки, хей ги две...
14.03.2009 10:54
Хей усмивки, хей ги две...

Ама как готино се счепкахме вчера с Любо. Какво ще кажеш, tili. Накря се оказа, че аз кьорчо. Не съм видял, че той написал закачка. Аз пък помислих, че е негова сериозна творба и се хванах. Де се токовам в кьоравия. А той си написал "Продължение" ама кой да види.
Любчо, приятелю, хем на tili пиша, хем на теб, да ти се извиня пак за вчера. Че недоразумение от моя страна голямо. Хайде усмивки.
цитирай
25. veselinvalev - ДЪРВОЯД И БИТИЕ
14.03.2009 11:04
Дървояд
в сандал
от сандалово дърво
заслушан в битието.

Накъде затропа днес
врътливата ми къща?
цитирай
26. lubara - Поздрави!
14.03.2009 12:16
Веско, няма за какво да се извиняваш. Ама така става, като си пъхам гагата тук-там, получават се подобни недоразумения. Важното е, че всичко е на шест, не го обичам този лаф, ама пустата му мода.
Поздрави!
цитирай
27. veselinvalev - ЛАФ С ДИЛАФ
14.03.2009 13:36
Твоята гага, Любо,
е много ценна.
Продължавай да я пъхаш.
Хем тук. Хем там.
А за другаде - не знам!?!
А пък "Всичко е на шест" - този лаф
ще го разгледаме с дилаф.
цитирай
28. veselinvalev - ВСИЧКО Е НА ШЕСТ
14.03.2009 16:19
Този лаф идва от нафтовите печки. Нашата беше "Супер юг". И като я сложиш на 6 направо зачервяваше кюнците. И на кюнците им прегаряше бронзовата боя. След това майка ми ги пребоядисваше наново. Хем имаше и уж един по-устойчив на температура "бял бронз". Но и той прегаряше на 6. ВСИЧКО Е НА ШЕСТ си е супер лаф, Любо. ВСИЧКО Е НА ШЕСТ.
цитирай
29. lubara - Далеч съм от истината бил
14.03.2009 16:45
Пък аз си мислех, че има общо с шестиците, които изкарвах като ученик в прогимназията.
цитирай
30. tili - А по статика
14.03.2009 20:16
как беше или дали не е пък статистика? Ох аз май нещо се обърках... Не съм блондинка, но - жена все-пак! Много-много не отбирам, но пък заради Елеонора отново си намерих Моя ман на Ленард Коен. Нали така се казваше на Джойс героят в "Одисей" или пък беше Леон Блум? Какво да правиш - то - жена, вари го и печи го - в главта му - все каша! ;–)) И тъй - поздравления, приятели, след малко - смигване към поколенията разни от двама Мъже в черно.
цитирай
31. veselinvalev - "СУПЕР ЮГ"
14.03.2009 20:31
"СУПЕР ЮГ"

Всъщност никак не си далеч от истината, Любо. Защото истината беше шестобална. И имаше ред и в балирането на системите, оценките, скАлите... Това, че нафтовите печки бяха до 6 степени не беше случайно. Така подрастващите (а и възрастните) се възпитаваха на една шестобална система и у дома, докато отвън фучеше лютата зима. А нафтата за бита струваше 6 (шест) стотинки литъра.
Тук има снимки на нафтова печка "Супер юг":
http://detstvoto.com/index.php?newsid=496
цитирай
32. lubara - Помня
14.03.2009 21:22
И много нафта съм мъкнал, но това сравнение не съм го правил, а бе къде отивам аз с мойта вятърничавост, кажи ми, бат,Веско. Нищо ,че си по-малък, то акъла няма нищо общо с възрастта. Дори имат реципрочни значения според мен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2074746
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031