Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2009 08:37 - МЪДРОСТ
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 3712 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 31.03.2009 10:04


МЪДРОСТ

 

Пред очите ми изтекоха

мъдреци с най-различни гримаси.

С много от тях се напивах зверски

в реки от книги и In vino veritas.

След това повръщах и си казвах:

“Еба си…”

Днес, когато цялата мъдрост

би трябвало да е събрана

някъде в интернет. И си мислиш,

че ако искаш можеш да търсиш

и откриваш всеки ден, всеки час,

ще ти кажа, приятелю,

най-светъл ангеле мой:

Най-мъдрото нещо

е най-безмълвно.

То изгрява всеки ден на изток

и залязва на запад.

А през нощта пази

да не падне в бездната

своето чедо Земята.

Всяка наносекунда ражда

милиарди форми живот

и го прави 
от
милиарди години.

Най-мъдрото нещо

е най-светло.

Дори когато е тъмно

то не престава да свети.

Безмълвно.

Най-мъдрото нещо.



Тагове:   слънце,   мъдрост,   мъдреци,   книги,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. lubara - Два цитата, вторият не знам чий е.
31.03.2009 09:08
"Понякога най-красивите неща са невидими за очите."
" Единствено мълчанието е величие. Всичко друго е проява на слабост."

"На Соколна и по-нагоре мъдрите неща по-често се срещат. " - аз.
цитирай
2. veselinvalev - lubara
31.03.2009 09:14
Вярвам ти, Любо, приятелю, напълно. Но и знам, че и от Соколна нагоре като ги срещнеш мъдрите неща, пък било то и по-често, ги черпиш с in vino veritas. За да те посветят по-дълбоко в мъдростта си. А да носиш in vino veritas от Соколна нагоре, никак не е лесна работа.
цитирай
3. lubara - Така е. Всеки има своя veritas .
31.03.2009 09:25
Трудно е , но пък е сладко. Истинско преживяване!
На връх Паскал преди девет години, на свечеряване в първия ден на февруари слънцето залязваше в низкото. Вятърът брулеше , замръзваше дъха и сопола, краката до коляно в сняг, но красотата, която изпитах е незабравима!
цитирай
4. diletant - Когато безмълвието на мъдростт...
31.03.2009 09:36
Когато безмълвието на мъдростта
ме докосна от изток
и възкреси образа
на Ахура Мазда
и шепота на „Джагфар Тарихи”,
усетих как през мен
преминава Светлина –
душите на Великите учители,
безмълвно нашепващи:
„Благословени са тихите мигове
на споделеното с приятеля,
защото са общение с Вечния...”
цитирай
5. veselinvalev - diletant,
31.03.2009 10:47
Много е красиво, това, приятелю, diletant.
Много. И мъдростта на корените български.
В Балх. Бактрия. Заратустра (Зороастър). Ахура Мазда.
Една от най-древните религии. Българската.
Общението ни с Вечния.
(Само ще допълня в скоби за останалите наши
приятели тук, че българските думи "маг", "магия",
името Магдьо, Магда, произхождат от
древнобългарското име на бога доброто,
слънцето, светлина Ахура Мазда "мъдър бог", чието присъствие
виждаме и в дуализма на българското богомилство.
Също така и за тези, които като мен карат "Мазда",
но не знаят етимологията на марката.
Не е японска. Българска е. Етимолгията на Mazda.
А пък за тези, които са още по задълбочини,
ще им дам за домашно - от първи път да познаят
какво означава "мадар", и какво изобразява всъщност
"Мадарския конник". ("Мъдър бог")
А някои си мислеха, че написаното от мен
в коментарите на един от предишните ми постове
е майтап. Говоря за Мадарския конник. Но очевидно,
само е изглеждало майтап. Иначе е било
сериозно. Даже мъдро. Хахаха.
За "Мадарския конник"
за когото толкова спорове имаше през
годините между учени от цял свят. И даже цели
научни институти. Пак ще се засмея.
Хахаха.
Ахура Мазда -"Мъдър Бог"
"Мадарски конник" - "Мъдър Бог")
Вижте и за подобния изсечен
в скала конник
в "Madara" - Афганистан.
цитирай
6. tili - Отново май, ти
31.03.2009 10:56
за изкуството говориш.
Защото този, който
Слънцето символизира
е Аполон- бог -
с корона от лъчи и
яхнал златна колесница,
разпръскващ светлината,
предвождащ музите,
родител на
Асклепий и Орфей-
единият телата ни лекува,
а другият - душите.
In vino veritas -
до време,
но здрав дух в здраво тяло-
винаги!

;-)
цитирай
7. veselinvalev - tili,
31.03.2009 11:14
tili, Както винаги, брилянтна в митологията!
А in vino veritas е дух. Може да е само една капка. И тя да е чисто мисловна. Но да е истинна.
цитирай
8. diletant - Погълнахвинотона познани...
31.03.2009 11:32
Погълнах
виното
на познанието
и духът ми
прекоси
бленуваната
граница
------------------
Отвъд
няма
сетива
само разтапяне
в мистичната
феерия
на празника
цитирай
9. tili - Ами нали
31.03.2009 11:33
за това съм ти намигнала накрая. Най мразим пълни въздържатели! Spiritus vitae, приятелю!
цитирай
10. darkenedangel - Абсолютно си прав и тук :)
31.03.2009 21:29
То в Интернет глупости да искаш...Виж умнотиите са по-рядко :)
цитирай
11. eleonoraknyazheva - А най-мъдрото нещо
31.03.2009 21:41
кой го е създал, м?
:)
цитирай
12. veselinvalev - eleonoraknyazheva,
31.03.2009 22:05
Това го знаят само в Пловдив. Обаче като ги питаш ти казват: "Тайна, майна." Мъдри, мъдри са майните пловдивски... И потайни... потайни... Виж, ако имаш подход там някакъв, научи, та може и на мен да го кажеш? М?
А пък ако ме питаш мен, кое е първото - яйцето или кокошката - аз съм ги питал. Мълчат и те. И яйцето и кокошката. И те имат тайни. Там са семейни.
цитирай
13. palisandar - Мъдрото е полиглаво, вика ми съседа ...
31.03.2009 23:34
Мъдрото е полиглаво, вика ми съседа Топалов. От стифирането на полимъдрост иде по-мъдрото. А некой с трето око притуря на по-мъдрото фуражка с кокарда "най" . И така, съседке, попоглежда ме некак диагонално съседа Топалов, съмва без изгрев.
цитирай
14. zaw12929 - Da, ama ne?!
01.04.2009 08:20
Da, ama ne?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2079273
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930