Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2010 08:11 - АКСИОМА ЗА АНГЕЛИ
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 6656 Коментари: 36 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 АКСИОМА ЗА АНГЕЛИ

Никак не си падам по аксиоми. Но ми се случи.
И падайки литнах с една мисъл крилата: 
„На ангел никой не може да подреже крилата.”.



Тагове:   изкуство,   Ангел,   мисъл,   аксиома,


Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. sowhat - освен сам
06.03.2010 09:17
все пак падналите ангели също са аксиома :)
цитирай
2. tili - Не се бъркам в работите
06.03.2010 09:26
на Главния ;-))) Той може всичко, сигурно и крилца да подрязва !!!
Хубав ангелски ден, Веско!!!
цитирай
3. mamas - Какво да ти кажа...
06.03.2010 09:38
Никой не знае дали може да лети докато не се реши да скочи в бездната...
А може би самото решение да го направи кара крилете да поникнат?
цитирай
4. veselinvalev - sowhat
06.03.2010 09:40
sowhat написа:
освен сам,
все пак падналите ангели също са аксиома :)

Мислил съм върху това и преди, Соу. Но, "паднал ангел" - по скоро ми се чини да е оксиморон, а не аксиома. Нещо като "дървен камък". Друга ще да му е същността вече на "падналия", няма да е ангелска. Хубавото е, че имаме върху какво да разсъждаваме и да осмисляме себе си и света си, и невидимостта си. И думите, с които го правим това наше осмисляне. Аз наистина не си падам по аксиоми. Но неведоми са пътищата на падането...
Усмивка и от мен.
:-)
цитирай
5. veselinvalev - tili
06.03.2010 09:48
tili написа:
Не се бъркам в работите
на Главния ;-))) Той може всичко, сигурно и крилца да подрязва !!!
Хубав ангелски ден, Веско!!!

На Главния и да искаме не можем да му се бъркаме на работитe. Но ни е казал, че трябва да говорим с Него. За да му разбираме по-добре работите, една от които сме ние самите. Та на ето - попитах, и той това ми каза - написаното в кавичките. Може и да се шегува. Главния и той шегаджия. Всъщност винаги е бил, е, и ще бъде - най-големият Шегаджия.
Хубав ангелски ден, и на теб, Лили.
:-)
цитирай
6. veselinvalev - mamas
06.03.2010 10:00
mamas написа:
Какво да ти кажа...
Никой не знае дали може да лети докато не се реши да скочи в бездната...
А може би самото решение да го направи кара крилете да поникнат?

Казваш всъщност всичко, Славче. По невероятно красив и истински начин. По който аз харесвам, тоест неаксиоматичен. А може би Шегаджията затова ме е накарал да напиша горния текст, за да дойде твоя. Наистина прекрасно, Славче. Възхищения!!!
(Отивам да покарам колело. Преди да опитам, не знаех дали мога. Но ми поникна равновесие и успях. Сега съм щастлив от това. Хем беше преди 45 години.)
цитирай
7. eleonoraknyazheva - Ще ти отговоря с едно стихотворение на Пламен Бочев
06.03.2010 11:21
Не вярвам в ангели

Не вярвам в ангели, а тях ги има.
Когато съм ги срещал, ме е нямало.
Но не веднъж възбог са ме въздигали.
И не веднъж в съня ми са припявали.

Не вярвам в ангели, но ти бъди ми
такъв един, измислен и последен.
Събирам разкроеното си минало
и с бял конец крилата ти преследвам.

Ще те завържа в моя смешен спомен.
Ще ти закърпя раните по тъмно.
Ще наредя зъбатите отломки
от моя свят и твоето разсъмване.

И ми повярвай, както аз не вярвах,
че утре ще е миналото вчера.
Но не така и толкова полярно,
когато след студа сме се намерили.
цитирай
8. divna8 - Ако знаеш само колко много си прав... :):):)
06.03.2010 12:32
Една майка от Благоевград написа и книга за това... Дъщеря й е болна, неподвижна, от малка. Лекарите се отказват да се борят, майката - не...
Книгата й е със заглавие:
"Ако не проходиш, дъще моя, криле ще ти даря - да полетиш"...

Желая ти Силата на смирението на Ангелите!!!
цитирай
9. diletant - Как да подрежеш такива криле: „А...
06.03.2010 12:46
Как да подрежеш такива криле: „АнгеЛ /ЛегнА”

Поздрави, друже!!!
цитирай
10. eien - Ангел? За ангелите, Веско, със сигурност знам, че те
06.03.2010 14:12
не разбират нищо от цитати, форумни мъдрости, аксиоми и оксиморони. Те ни разбират абсолютно и напълно и носят: Любов. И докато спим те си разговарят нежно с нашите души и и ги изпълват с нея.
цитирай
11. victoriavselena - а като се има предвид, че всички сме земни ангели,
06.03.2010 14:23
тогава какъ е извода? ;))
Ами ще си летим, тогава :)))
цитирай
12. slavimirgenchev1953 - Веско,
06.03.2010 15:57
вече си ми я показвал тази аксиома. Но и тук я аплодирам!
цитирай
13. lado - Кво да правим ние, ниските играчи, ...
06.03.2010 15:57
Кво да правим ние, ниските играчи, когато топката е висока? Чакаме да падне на земята.
(Тунджа още ли е хубава както едно време преди 35 години?)
цитирай
14. elpidaa - аксимата е стъпалои основа...
06.03.2010 19:07
аксиoмата е стъпало
и основа
самоподразбираща се
истина
...
когато пад(н)ат ангели
или когато крилата им са подрязани
те просто остават на Земята
но не защото не могат да литнат отново
а за да покажат
че и те са хора
с души
(във всеки един от нас има такъв)
...
много, много философия струи от написаното!
благодаря ти!!!
цитирай
15. veselinvalev - eleonoraknyazheva
06.03.2010 23:45
eleonoraknyazheva написа:
Ще ти отговоря
с едно стихотворение на Пламен Бочев

Не вярвам в ангели

Не вярвам в ангели, а тях ги има.
Когато съм ги срещал, ме е нямало.
Но не веднъж възбог са ме въздигали.
И не веднъж в съня ми са припявали.

Не вярвам в ангели, но ти бъди ми
такъв един, измислен и последен.
Събирам разкроеното си минало
и с бял конец крилата ти преследвам.

Ще те завържа в моя смешен спомен.
Ще ти закърпя раните по тъмно.
Ще наредя зъбатите отломки
от моя свят и твоето разсъмване.

И ми повярвай, както аз не вярвах,
че утре ще е миналото вчера.
Но не така и толкова полярно,
когато след студа сме се намерили.


Когато има истинска поезия, Ели, мога само притихнал да слушам.
Благодаря ти много.
цитирай
16. veselinvalev - divna8
07.03.2010 00:39
divna8 написа:
Ако знаеш само колко много си прав... :):):)
Една майка от Благоевград написа и книга за това... Дъщеря й е болна, неподвижна, от малка. Лекарите се отказват да се борят, майката - не...
Книгата й е със заглавие:
"Ако не проходиш, дъще моя, криле ще ти даря - да полетиш"...

Желая ти Силата на смирението на Ангелите!!!


Всъщност да си призная, не знам дали съм прав. Има неща за които съм категоричен, но за този горния ми текст не съм. Зарада аксиоматичността. Всъщност даже мисля, че ангелите нямат крила. Те летят с мисъл или нещо което не е никак крилонаподобяващо. Ама художниците на ангели може да не са на това мнение. За фотографите на ангели не знам. Не съм виждал нито една ангелска фотография. Та как да подрежеш нещо, което го няма?
А пък за вярата на тази жена от Благоевград, да си призная не знам какво да кажа без да съм чел книгата. Дано тази майка да успее (или е успяла?) да направи така, че дето и да проходи и да полети. Вярата всъщност може всичко. В това съм убеден. Преди няколко дни гледах един документален филм за възкресение. За мъж, който чрез молитви възкресява починалата си жена и повярва в Исус Христос в същия момент. А преди него момент е бил мюсюлманин. Съвсем сериозно говоря. Ето линк към филма.

http://bibliata.tv/video/5163f5c6cd6661a/свидетелство-за-възкресение

Та. Вярата може всичко.
цитирай
17. veselinvalev - diletant
07.03.2010 01:00
diletant написа:
Как да подрежеш такива криле:
Как да подрежеш такива криле: „АнгеЛ /ЛегнА”

Поздрави, друже!!!


Друже, малко "ЛегнА"л си ги гледал тези криле, та затова не си ги видял много добре. Но аз ще ти ги покажа по-отблизо и ще видиш, че на ангелите крилете са малко по-големи отколкото ти си ги видял от твоето положение.
„АНгЕЛ /ЛЕгНА”.
"Ангели с нежни имена". Български игрален филм по сценарий на РАЙно БОГОмилов.
Не е шпионски.
Поздрав, друже и не прекалявай с гледането от легнало положение. Разваля зрението. Това - дружески съвет.
цитирай
18. tili - Знам си аз за какво се навъртам
07.03.2010 01:20
тъдява! Ангел/ легнА !!!!!!!!!!! Кога щях да се замисля или сетя??? Знам си клишето Алена фл анелА и толкоз!
Обичам владетелите на буквите, думите и словото със смисъла и безсмислието му!
Лека нощ ;-)))
цитирай
19. veselinvalev - eien
07.03.2010 10:19
eien написа:
Ангел? За ангелите, Веско, със сигурност знам, че те
не разбират нищо от цитати, форумни мъдрости, аксиоми и оксиморони. Те ни разбират абсолютно и напълно и носят: Любов. И докато спим те си разговарят нежно с нашите души и и ги изпълват с нея.

Аз даже знам, мила eien, че в своето естествено диво ангелско състояние някои от тях се хранят с жива риба и живеят под водата. Това съвсем сериозно. Най-любимата ми новела се казва "Лигея". На гениалния Джузепе Томази ди Лампедуза. Оттам го знам.
цитирай
20. veselinvalev - victoriavselena
07.03.2010 10:44
victoriavselena написа:
а като се има предвид, че всички сме земни ангели,
тогава какъ е извода? ;))
Ами ще си летим, тогава :)))

Има хора, които докато пълзят - летят. А други докато летят - пълзят.
Това ми хрумна за земните, victoriavselena. Дали парадоксите са елемент от земното ни?
цитирай
21. veselinvalev - slavimirgenchev1953
07.03.2010 10:56
slavimirgenchev1953 написа:
Веско,
вече си ми я показвал тази аксиома. Но и тук я аплодирам!

Благодаря за аплодисментите, Слави. Не знам дали ги заслужавам.
Малко сякаш нескопосано се опитах да коментирам тогава при теб с идеята, че мъчениците ни за свобода са вече ангели, които ни благовестяват да не ги забравяме и да не се отказваме от хилядолетните си идентични ценности на народ с уникални традиции, имащ право на земята си. Сега май го написах по-ясно.
цитирай
22. veselinvalev - lado
07.03.2010 11:11
lado написа:

Кво да правим ние, ниските играчи, когато топката е висока? Чакаме да падне на земята.
(Тунджа още ли е хубава както едно време преди 35 години?)


Няма нисък играч и висока топка, lado. Има ли отскок всички топки стават достижими. А при тебе никак не се забелязва липса на отскок. Напротив много видим е отскока ти.
А пък Тунджа си е много хубава. Макар, да не е все така, както беше преди 35. Но пантарей, всичко тече, всичко се променя. Сега дъното и е тинесто, а преди беше само хубав, чист пясък. Преди имаше много красиви пясъчни плажове по бреговете й - сега храсталаци вместо тях. Най ми е криво дето циганите секат дърветата покрай Тунджа и оголват брега. И няма кой да ги спре. Няма закон и няма представители на закона, които да спрат тези престъпления. И рибата в Тунджа е по-малко. И повечето вече е хишна. Шаран и каракуда вече се срещат съвсем рядко. Но Тунджа продължава да е приказно красива. В моите очи.
цитирай
23. veselinvalev - elpidaa
07.03.2010 11:56
elpidaa написа:
аксиoмата е стъпало
и основа
самоподразбираща се
истина
...
когато пад(н)ат ангели
или когато крилата им са подрязани
те просто остават на Земята
но не защото не могат да литнат отново
а за да покажат
че и те са хора
с души
(във всеки един от нас има такъв)
...
много, много философия струи от написаното!
благодаря ти!!!


Има един филм на Куросава с Тоширо Мифуне в главната роля. Филм, който аз много харесвам. Казва се "Пияният ангел". И там има това, за което говориш ти, Елпи. А пък за написаното от мен горе - ние може би търсим метафорите в себе си за да не падаме по пътя. Дори бидейки той и въздушен. А понякога даже и безвъздушен в пространството си.
цитирай
24. veselinvalev - tili
07.03.2010 12:04
tili написа:
тъдява! Ангел/ легнА !!!!!!!!!!! Кога щях да се замисля или сетя??? Знам си клишето Алена фл анелА и толкоз!
Обичам владетелите на буквите, думите и словото със смисъла и безсмислието му!
Лека нощ ;-)))


Хаха, "клишето" - алена фл анела - аз съм си го облякъл най-безцеремонно, както ми личи и от горния фотографски нахилен портрет, tili. А зебелезА ли присъствието на "любимия" ти изкуствовед от Художествената академия в едни от коментарите. Това беше всъщност поздрав зе теб, tili, като една от героините на "Ангели с нежни имена".
цитирай
25. diletant - Така е, приятелю жаркий, не само че ...
07.03.2010 16:17
Така е, приятелю жаркий, не само че съм легнал, ами и тъй съм се орахатил долу в низинето, че оттук висотата серафическая едва се гледа… Поради причина таквази най-вероятно съм видял крилете не както требе… Ама при нас, в средната земя, е тъй тварите хвъркати са с по-скромни крилца…
И понеже е речено да се рече и аз ще река „Вампири, таласъми”. Български игрален филм, сценарист и режисьор Иван Андонов. Също не е шпионски, ама има малко партизанлък…
Сега пак съм полегнал и се взирам во небесех, ама по-бамбашката – телескопически…
Та ако решиш и ти да се орахатиш, можем заедно да позяпаме тигелите на небесните одежди…
цитирай
26. elpidaa - поздрав за теб :)
07.03.2010 16:26
http://www.youtube.com/watch?v=o2EW9RM2LGA
цитирай
27. veselinvalev - elpidaa
07.03.2010 16:38
elpidaa написа:
поздрав за теб :)
http://www.youtube.com/watch?v=o2EW9RM2LGA


Това, което си ми изпратила, Елпи, си е един страхотно усмихнат Бон(о)/(ус) от/за ангели.
А аз щастлив. За което много, много благодарности.
(И моето "Thank You" от/за един канАДСКИ ангел, на когото не му трябват криле и дрехи дори. Защото има ГЛАС:
http://www.youtube.com/watch?v=LUmQXnBPeb0&feature=fvst
:-))
цитирай
28. veselinvalev - diletant
07.03.2010 16:54
diletant написа:
Така е, приятелю жаркий, не само че съм легнал, ами и тъй съм се орахатил долу в низинето, че оттук висотата серафическая едва се гледа… Поради причина таквази най-вероятно съм видял крилете не както требе… Ама при нас, в средната земя, е тъй тварите хвъркати са с по-скромни крилца…
И понеже е речено да се рече и аз ще река „Вампири, таласъми”. Български игрален филм, сценарист и режисьор Иван Андонов. Също не е шпионски, ама има малко партизанлък…
Сега пак съм полегнал и се взирам во небесех, ама по-бамбашката – телескопически…
Та ако решиш и ти да се орахатиш, можем заедно да позяпаме тигелите на небесните одежди…


Друже, знаеш, че каквото и да "позяпаме" заедно с теб, за мен си е върховна радост, орахатение и зареяност, а най-паче в тропоските и хронотопоса на небесните одежди.
цитирай
29. tili - Ти да си чувал нещо за
07.03.2010 22:06
нормативната естетика на Винкелман? Или да мразиш неистово великия художник и твой съгражданин Жорж Папазов? Не е изкуствовед, а ми беше професор по естетика! Това е положението, Вълев, яко съм подкована. ;-))) А изложбата на Папазов в НХГ преди три години беше едно от най-големите ми съкровения... Пак ще ме разплачеш! Един от бащите на сюрреализма...
цитирай
30. elpidaa - страхотен поздрав :) удивл...
07.03.2010 23:17
страхотен поздрав :)

удивляваш ме с умението си да разчиташ не само думите, това което са, това което е зад тях, но и нещо повече...улавяш ГЛАС(ОВЕТЕ)!

:)
цитирай
31. veselinvalev - tili :-)
07.03.2010 23:50
tili написа:
Ти да си чувал нещо за
нормативната естетика на Винкелман? Или да мразиш неистово великия художник и твой съгражданин Жорж Папазов? Не е изкуствовед, а ми беше професор по естетика! Това е положението, Вълев, яко съм подкована. ;-))) А изложбата на Папазов в НХГ преди три години беше едно от най-големите ми съкровения... Пак ще ме разплачеш! Един от бащите на сюрреализма...


Винаги съм свалял шапка (даже звезди) на изкуствоведската ти енциклопедичност, мила Лили, и ти това го знаеш най-чудесно. И че те обичам много. Е, направих малък пропуск, че забравих кавичките като изписвах "любим" изкуствовед, но сега ще оправя този пропуск, и всичко си идва на мястото. Жорж Папазов си го обичам много и съм си много горд с него, щото е част от "ямболското щракане на идеи", а и на ямболското щракане на гениалност. А пък за Винкелман - ето слагам си ръка на сърцето и си признавам, че нищо досега не бях чувал (или не си спомням да съм чувал). Сега вече като чух от теб, ще отида при татко Гугъл и ще прочета. Аз досега знаех само за "винкела", (ще ме прощаваш за металолително-валцовачната ми профанщина), та по ръждясалия си винкел зяпам чуроликащия враболяк (нъл съм селянин) и му пригласям:

ВРАБЦИ

По винкела
на килнатите залези
захождат
спомените ни
за утре.
И чуруликат.
цитирай
32. veselinvalev - elpidaa
08.03.2010 00:11
elpidaa написа:
страхотен поздрав :)

удивляваш ме с умението си да разчиташ не само думите, това което са, това което е зад тях, но и нещо повече...улавяш ГЛАС(ОВЕТЕ)!

:)


Накара ме да се изчервя, Елпи. От удоволствие.
цитирай
33. boristodorov56 - Прав си.
08.03.2010 16:11
Летим с мисълта, а нея никой не може да подкастри.
Всъщност, колкото се опитват да я кастрят - толкова повече избуява.
Ангелите на добрите са дяволи за злите.

Поздрав!
цитирай
34. eien - Веско, и да внимаваме: Словото ни предупреждава, че и
09.03.2010 04:19
Сатана може да се явява като светъл ангел.
Останалото, което много ми се иска да кажа, е за под асмата, vis-a-vis.
цитирай
35. veselinvalev - boristodorov56
09.03.2010 19:12
boristodorov56 написа:
Поздрав
Летим с мисълта, а нея никой не може да подкастри.
Всъщност, колкото се опитват да я кастрят - толкова повече избуява.
Ангелите на добрите са дяволи за злите.

Поздрав!


Даде ми много интересни отправни точки за размисъл, Боре.
"Ангелите на добрите са дяволи за злите." -
сериозно ме замисли.
Ако прибавя и внезапно възникналите в мен "По ангелите им ще ги познаеш" или пък "Кажи ми каква са ти ангелите, за да ти кажа какъв си.", или пък "Ангел в нужда се познава.", или пък "По без дрехи (гол) те посрещат, а пък по ангелите те изпращат", - хептен ще си имам вече тема за следосмомартенски главоблъсканици, ама дано да не ми са чак толкоз слаби ангелите, че...
цитирай
36. veselinvalev - eien
09.03.2010 19:17
eien написа:
Веско, и да внимаваме: Словото ни предупреждава, че и
Сатана може да се явява като светъл ангел.
Останалото, което много ми се иска да кажа, е за под асмата, vis-a-vis.


А, драга eien, той Сатаната вече ни се яви като такъв... светъл. В "Аксиома за ангели". Ама останалото за... "Под веселиновската лоза".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2080932
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930